/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
køb af fax
Fra : qwedsazxc
Vist : 647 gange
50 point
Dato : 08-01-05 16:01

den skal bruges til at modtage på men den må godt kunne sende

jeg har kigget lidt rundt og alle dem jeg ser kan printe kopier og alt mugligt andet

kan i hjælpe mig

måske lyder spørgsmålet dumt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-01-05 16:19

Man går mere og mere væk fra fax. til fordel fra at sende dokumenter som filer. Det har den fordel at modtageren har filen liggende på computeren istedet for blot som et stykke papir. Drejer det sig f.eks. om et Eksamensbevis, bruger man sin Printer/Scanner til først at scanne dokumentet ind og derefter sende det vedhæftet en email. Vores firma er helt holdt op med at bruge fax. af samme grund. Men netop derfor er fax'er faldet i pris og du kan sikkert finde en brugt meget billigt på nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 17:20

Prøv at søge her: http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=44
Du kan søge på både pris og mærke.
Med den anvendelse du beskriver skal du nok lægge meget vægt på driftsprisen på forbrugsstoffer da de billigste fax maskiner er ret dyre i blæk. Hvis dit behov er begrænset skal du bare søge efter den billigst mulige.
Jeg har selv en Olivetti OFX 180 som TDC lige har haft på tilbud til knap 700 kr så det behøver ikke at være specielt dyrt, men den model er dyr i blæk idet en patron (med printerhovede) koster ca. 250 kr., altså kan driftsomkostninger hurtigt løbe op hvis man køber billigt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-05 18:04

er det til "større erhver"? eller en side en gang om ugen? hvilken forbrug?

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 09-01-05 12:49

ca. 5 -10 sider om dagen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-05 13:31
Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-05 17:52
Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 19-02-05 13:48

Tak for svaret rotw.