/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lyskasse hvad er der?
Fra : Bragesvej
Vist : 2320 gange
20 point
Dato : 08-01-05 14:57

Jeg har en afblindet lyskasse ned mod min krybeskælder, hvad beugte man sådan en til?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-05 15:02

For at få dagslys i kælderrummet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 08-01-05 15:02

Til at lade lys komme ind igennem?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-05 15:08

En lyskasse giver også mulighed for bedre udluftning i kælderrummet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-01-05 15:15

Jakoe det må være det, krybekælderen er jo ikke til at komme ned i?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-01-05 15:44

Bragesvej> Tænkte ikke over, at du skrev "krybekælder".
Det var nok mere ½ kælder jeg tænkte på, men udluftning skal der til uanset.
Så, den skulle være god nok

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-01-05 15:46

Men afblindet er den, men der er jo også små udluftning sriste rundt om huset, skal man med fordel dække dem til om vinteren?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-05 15:47

Bragesvej

Hvad var der i den lyskasse? Der kunne evt. være ventilation til krybekælderen.

Hvorfor afblændede du den?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-05 15:52

Du skal ikke dække ventilationsriste til om vinteren

Citat
Spørgsmål: Må ventilationsristene i fundamentet ind til krybekælder dækkes til om vinteren? Her er ret fodkoldt.
Hej Ole

Et kort svar på dit spørgsmål er nej. Årsag hertil er den fugt, som måtte ophobe sig i en krybekælder om sommeren, bedst kan udtørre om vinteren, hvor fugtighed i luften er lavest.

Hvis dit problemer er, at der er fodkoldt om vinteren, er det muligt at isolere og montere vindspærre på underside af etageadskillelse. Hvordan dette skal gøres, afhænger meget af, hvordan de eksisterende kontruktioner er, samt om det er muligt at krybe rundt nede i krybekælderen. Det vil være bedst at tage kontakt til en tømrer og få indhentet et tilbud på dette arbejde.

Venlig hilsen
Jack Holbek

Fra boligguiden.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-01-05 17:30

Det var da underligt. Da vi fik lagt nyt tag, spurgte jeg vores tømrer, som har ry for at være en meget dygtig tømrer, hvordan vi skulle få det mindre fodkoldt. Han sagde, at vi kunne dække ventilationsristene til om vinteren, og så tage afdækningen væk så snart det blev varmere. Jeg forstår ikke det med at luften skulle være mere tør om vinteren. Det regner, sluder eller er tåget hele tiden. Og tøj, der bliver hængt til tørre udenfor, tørrer jo slet ikke, med mindre det er frost.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-01-05 18:14

ville sætte en stållem i med lås på

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-05 20:07

uanset hvad - jo tættere et hus jo fugtigere - især med tanke på at det er meget få de i dk tænker over at der skal luftes godt og grundigt ud - hver dag - og flere gange om dagen.

ps... din lyskasse er måske netop beregnet på at det er den vej man kan "krybe ind" - hvis der er rør og andre installationer skal det jo være muligt .

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-01-05 20:37

Tak for svaret miritdk.