/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skrivebeskyttede filer
Fra : Plathors
Vist : 864 gange
90 point
Dato : 08-01-05 11:09

Hej eksperter.

Jeg sidder her med mit memory-stik, hvorpå der er en masse skrivebeskyttede filer!

Mit spørgsmål er lyder derfor:

Hvordan sletter jeg disse skrivebeskyttede på mit memory-stik?

Mit operativ system er Xp

Mvh Tanja

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:17

Mener der sidder en lille tap på memory-sticken hvor du kan slå skrivebeskyttelsen fra!

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 11:20

Nej, det gør der desværre ikke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:23

Hmm? Du kan jo prøve at fjerne skrivebeskyttelsen ved at markere filerne, højreklikke på dem gå ind under egenskaber og fjerne flueben i skrivebeskyttet?

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 11:28

Det har jeg prøvet. Men det virker heller ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:30

Har det virket før på din computer?

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 11:35

Jeg fik den i julegave, så det kan jeg ikke svare på!
Har hørt at man kan formatere den, ved bare ikke hvordan.
Tak, for den hurtige respons.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:37

Hvis du højreklikker på drevet burde der stå formater i den menu der dukker op

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 11:42

Eih... der er bare ingenting der virker. Men melder ud at den er skrivebeskyttede. Det kan da ikke være meningen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:47

Fulgte der ikke en lille manual med?

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 11:49

Jeg kigger efter og vender til bage senere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 12:30

H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til højre kan du finde din memory-stick>h-klik på den og vælg formater og det skal være FAT (ej FAT 32)

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 12:57

Desværre, denne løsning duede heller ikke. Æv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 13:34

H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til højre kan du finde din memory-stick..........................er du kommet så langt

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 13:54

Jep

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 14:05

Nu skulle der gerne stå:
flytbar medie en tekst og antal mb
h-klik på "flytbar medie" (gråt område)>vælg opgrader til dynamisk disk
til højre for det grå område "antal MB" h-klik og vælg opret/formater
Kan du komme så langt

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 14:12

h-klik på "flytbar medie" (gråt område)>vælg opgrader til dynamisk disk
til højre for det grå område "antal MB" h-klik og vælg opret/formater

Jeg h-klikker men ser ikke de funktioner du beskriver!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 14:18

Er du helt sikker på at du ikke har en dims på din mememorystick som du kan bevæge.
Når du er i diskhåndtering kan du så se størrelsen på din stick og har den farvet top evt. mørkeblå

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 14:21

Jeg er fuldstændig sikker på at der ikke er en flytbar dims på stikket.
Når du er i diskhåndtering kan du så se størrelsen på din stick og har den farvet top evt. mørkeblå: Det kan jeg se!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 14:23

lukker nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 14:25

Hvad hedder memorysticken? De må ha en hjemmeside!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-01-05 14:37

Det lyder i mine ører som om der er noget i vejen med memory-sticken. Den opfører sig jo fuldstændig som disketter, der ikke duer mere. Har du overhovedet kunne bruge den???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 08-01-05 14:52

Micro memory hedder den. Jeg syntes også at det lyder underligt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-05 19:07

>>mørkeblå: Det kan jeg se!<<
Så er din stick formateret i FAT som den skal være.
H-klik kan du ??:
åbn
stifinder
marker partitionen som aktiv (du skal ikke gøre det)
skift drevbogstav og sti
formater
egenskaber
slet partition
Der er de mulighedder jeg har på forskellige drev........hvad har du på din stick

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 10-01-05 20:39

Worddok, pp osv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 23:00

fil a = skrivebeskyttet
lav en fil b
marker fil a og b ..........slet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 19:53

et skud i tågen - prøv at slå fildelingen fra så kan det være du kan slette mapperne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 21:05

Kan filerne åbne programmer Word / PowerPoint osv
Hvis filerne kan åbne programmer lægges der så en midlertidig fil i din stick så længe programmet er åbent.

Kommentar
Fra : Plathors

Dato : 12-01-05 19:09

Hvordan slår jeg fildeling fra?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 20:36

Slå Enkel fildeling fra: Kontrol Panel -> Mappeindstillinger -> Faneblad "Vis"; Her fjerne du flueben ved "Brug enkel fildeling"