/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Movie Making
Fra : TheOsirisDK
Vist : 396 gange
40 point
Dato : 08-01-05 10:26

Tænkte lige... Hvis jeg har en .MPG film som jeg gerne vil redigere i - hvilke programmer skal jeg bruge?
Altså først og fremmest skal jeg lave undertekster, og dernæst skal jeg bruge et program til at "klippe" i filmen, f.eks langsomt "fade" billede over i et andet eller langsom lave det helt mørk...
any ideas?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-01-05 11:17

Her er løsningen-http://www.dvdrip.dk/

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 40 point
Dato : 08-01-05 12:02
Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-01-05 12:37

huh... troede nogle ville anbefale Windows Movie Maker... men det her godt nok, eller, jeg kunne stadig godt tænkte mig flere muligheder - specielt det med klipperiet...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-01-05 12:42

Wow, ideen med undertekster var ikke at den selv skulle lave nogle til... ideen var at bare skulle lægge noget tekst ind over en film...!
Okey jeg vil lave en "The Sims 2" til et mindre projekt i skolen (vi skal lave et manuskrept og min lære mener jeg ikke gør nok ud af mine lektier)
Filmen bliver en "stum" film, og jeg skal derfor selv lægge tekst ind...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-01-05 13:20

det kan du også hvis du bruger pinnacle studio..

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 10-01-05 16:55

Nej seriosly, har virkelig brug for et(eller flere) LILLE(<10mb) program der kan klippe en film, lægge to film sammen og tilføje tekster!
Den må også meget gerne kunne tilføje lyde/musik... Skulle gerne bruge det til imorgen!!!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 10-01-05 16:59

Og når jeg siger "klipning/cutting/whatever" skulle jeg gerne have nogle grafiske muligheder, ligesom i PowerPoint, med billede kommer slide'ende ned fra et hjørne og overlapper et andet...
(når jeg siger tekster at jeg bare skal kunne skrive en sætning og så bestemme hvorlang tid den skal vises!)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-01-05 19:41

Hallo vågn lige op. Du er allerede blevet foreslået Pinacle, og så er der Ulead Videostudio og en masse andre, men der er ikke nogen nem løsning. Med alle de ting du "bare lige" skal have lavet. Videoredigering tager tid, det er ikke noget man "bare lige" gør, og sådan er det bare, og det må du enten affinde dig med eller lade være.

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-01-05 17:34

Må give Brassovitski 100% ret...Det er en smule avanceret og man skal også kunne tænke kreativt. Derudover er det meget fintfølende og der er ikke langt fra success til fiasko når man arbejder med det....

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 25-01-05 20:01

DUH! har lige fundet et program der ved hjælp af et "drag&drop" feature gør det muligt at tage et stykke film, så læg et "lag" (ligesom i PSP eller PS) over filmen hvori man f.eks kan skrive eller lægge muisk ind.
Udermere er alle mulige animationer til at klippe med...
ULead Video et eller andet... anyway tror jeg giver CCjunior æren...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-01-05 20:06

Det vigtigste er da at du fandt det program som du manglede..hehe..men tak..