/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trødløs på Cypercity
Fra : snipe
Vist : 494 gange
300 point
Dato : 08-01-05 00:19

Jeg har Cypercity internet og der har jeg fået et ZyXel dsl modem/router med.. Hvad skal jeg købe og sætte på for at få trødløs?? Skal jeg ha en trådløs router, eller et Access Point??

Kunne forestille mig at en router konflikter med cypercity's modem/router.. Nogle der har nogle erfaringer??

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-01-05 00:55

Hvad med at ringe til Cypercity og spørge?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 01:03

Du kan godt sætte en router på i forlængelse af en anden router, men percris har da ret spørg Cybercity, der har folk til det samme.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-01-05 09:43

Jeg har Cybercity og bruger router for at få trådløs forbindelse til mine to maskiner.

Ikke at det har betydning, men jeg er meget tilfreds med min D-Link

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 08-01-05 10:07

Du har jo en router i forvejen fra CC. - Det du mangler er et AP til den trådløse forbindelse.
Det må være et økonomisk/logisk spørgsmål om du skal vælge en ren AP eller en router med indbygget AP.
Hvis du forventer at beholde CC som din udbyder mange år fremover, så kan du roligt vælge en ren AP, men hvis du vil skifte til anden udbyder eller flytte til anden destination, så kunne det måske være en fordel, at vælge en router med AP.

Fordelen med en ren AP er at du kan flytte den rundt til du får den bedste forbindelse uden at skulle slæbe rundt med routeren som sidder ved din signalindgang.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-01-05 10:31

Du kan bare kontakte CC, så sender de dig udstyr til den trådløse forbindelse. Mod betaling, selvfølgelig

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/index.phtml#pfsd495

Vaxen

Kommentar
Fra : snipe

Dato : 08-01-05 11:09

Det cypercity har er alt for dyrt vaxen!! :/

Tak for svaret severino..

Godkendelse af svar
Fra : snipe

Dato : 08-01-05 11:09

Tak for svaret severino.