/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kylling gyros
Fra : netper
Vist : 2031 gange
200 point
Dato : 19-08-02 12:36

Der skulle vel ikke være en her der lå inde med en opskrift på kylling gyros

Jeg vil være meget taknemlig for en opskrift

Mvh Per

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-08-02 13:59
Kommentar
Fra : netper

Dato : 19-08-02 14:50

hej nocom

Mine evner udi det engelske er desvære ikke til oversætte opskrifter fra engelsk, jeg har prøvet med enordbog ord for ord, men der er mange fagudtryk som jeg ikke kan finde og ikke kan regne ud.

så desvære

per

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 19-08-02 17:24

Hej netper

Denne er med lam, men kan måske skiftes ud med kylling???

Antal personer: 4

Retten er: Lammegyros med løse ris

Tilberedningsmetode: Wok

Tilberedningstid:

( Lammekød - LammeStrimler )

Ingridienser: 600 g. lammekød i strimler eller små terninger
1 spsk. barbecue-krydderi (f.eks. fra Santa Maria)
1 tsk. revet muskat
2 tsk. herbes de Provence
lidt kværnet peber
2 spsk. olivenolie
2-3 peberfrugter
200-300 g. små miniløg ( fra frost)
salt

Tilbehør:
løse ris, mangochutney evt. kogte grønne bønner Pisk olie og krydderier sammen i en skål. Vend kødet heri, dæk det til og stil det i køleskab til næste dag eller mindst 2 timer.

Rens peberfrugterne og skær dem i korte strimler. Varm en pande eller wok godt op.

Kom lammekødet med dressing på og vend i det til det er helt brunet. Tag det op.

Kom peberfrugter og løg på panden og steg 2-3 minutter. Kom kødet med væde tilbage og steg det hele ca. 5 minutter til kødet er mørt. Smag til med salt og peber.

Server det med løse ris , chutney og evt. grøntsager

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 200 point
Dato : 20-08-02 10:50

Her er den så på dansk.

1 kop youghurt naturel
2 spiseskefuld, plus 1 teskefuld friskhakket dild
2 store fed hvidløg, fint snittet.
1 teskefuld, samt 1 spiseskefuld frisk lemon juice
1 pund skindfri, benfri kyllingebryst, skåret i 1 cm stykker.
1 teskefuld tørret oregano
2 spiseskefuld oliven olie
2 mellemstore løg, tyndt snittet.
4 friske pita brød, opvarmede
salt og frisk malt pebber som smagstilsætning
Bland i en lille skål, youghurt, 2 spiseskefulde dill, hvidløg og 1 teskefuld lemon juice. Tilsmag med salt og pebber. Sæt det til side.
Varm en spiseskefuld olie i en stor tung gryde ved medium varme. Tilsæt kylling med oregano, 1 teskefuld dild, salt og pebber. Sautér indtil det bliver brunt og gennemkogt, omkring 5 minutter. Put det i en bowle, eller skål.
Tilsæt en spiseskefuld olie i gruden og sautér løgene til de bliver gyldne brune, omkring 10 minutter. Put igen kylling og al saften i gryden. Tilsæt dernæst 1 spiseskefuld lemon juice. Rør rundt indtil det er varmet igennem, omkring 2 minutter. Put kyllingemixturen i pitabrødet. Put dill sauce over kyllingen og servér Tilsæt extra sauce, efter behov.

Velbekomme
Nocom

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 20-08-02 11:26

Hej Nocom

Det må jeg nok sige, det var virkeligt dejligt at du gad gøre dig den ulejlighed

1000 tak

Per

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 20-08-02 13:08

Jamen det var så lidt. Håber det lykkes.
Selv tak. )))
Nocom