/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer 6 dansk
Fra : diddemis
Vist : 478 gange
70 point
Dato : 07-01-05 23:29

Hvad er der sket?
Jeg har Windows XP Home Edition og pludselig til morgen da jeg skulle på nettet med Internet Explorer kommer den frem med: Siden kan ikke vises o.s.v......ok, det har jeg prøvet før, men ikke hele dagen. Min Firefox kører fint på nettet og mærkelig også en" Browser?" der hedder PhaseOut.
Når jeg forsøger at lukke min mail op fra Hotmail virker det selvfølgelig heller ikke, men når jeg bruger adressen i Firefox kommer den frem, omend ved først at vise: sorry, men adressen er ikke tilgængelig........men alligevel kommer den.
Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 23:36

Kunne lyde som om InternetExplorer er blevet blokeret, måske af en firewall.

Kommentar
Fra : diddemis

Dato : 07-01-05 23:43

Jeg bruger en firewall der hedder Kerio. Når jeg går ind på den kan jeg ikke se Internet Explorer nogen steder....????? men derimod Firefox....kan jeg have fjernet Explorer på en eller anden mystisk måde?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 23:55

Umiddelbart vil jeg mene, at IE og Firefox anvender samme opkoblingsopsætning så jeg vil foreslå, at du leder efter blokeringer i Kerio eller præver, at deaktivere Kerio for at se om det er den der blokerer.

Kommentar
Fra : diddemis

Dato : 08-01-05 00:01

Det har jeg lige gjort, det hjælper ikke. Men så lige et måske lidt ømt spørgsmål" Når jeg bruger Ctrl-Alt-Delete og ser på processer der er kørende, Skal så ikke Iexplore.exe være aktiv.....Explorer.exe er det og ligeledes Firefox.exe...(Iexplore.exe er slet ikke på listen...????

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 80 point
Dato : 08-01-05 00:13

IE kommer først på listen hvis den er startet. Der kan jo være sket noget med den da du installerede Firefox, og jeg må tilstå, at jeg ikke forstår hvad man vil med Firefox når man alligevel er nødt til at bruge IE.
Du skal måske geninstallere IE for at få den til at virke
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Godkendelse af svar
Fra : diddemis

Dato : 08-01-05 00:25

Tak for svaret BjarneD. Lige en afsluttende bemærking, det var nødvendigt at jeg også havde Explorer kørende idet en af mine Homebankings kun kunne køre med Explorer. Men nu installerer jeg igen og så håber jeg det funker...tak for du gad bruge tid på det så sent...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 00:37

Held og lykke med det og skulle det drille så må du jo sige til.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 08-01-05 00:39

Du kan prøve, som BjarneD skriver, at deaktivere Kerio. Så skal IE kunne gå på nettet. Hvis du bruger Kerio, SKAL internet explorer være til stede i fanerne Overview, Network Security og System Security. Ellers kommer du ikke på nettet. Hvis internet explorer ikke er på listerne, vil Kerio poppe op og spørge om dette program må få adgang til internettet, når du starter IE. Hertil skal du selvfølgelig svare JA. Ellers skal du lede efter fejlen andetsteds, f.eks installationen af IE. Kan du heller ikke komme på nettet med postprogrammet (OE)?
Kører selv med Kerio Firewall uden problemer.

//aaron

Kommentar
Fra : diddemis

Dato : 08-01-05 00:45

IE er ikke på listerne i Kerio....så når jeg nu har opdateret IE....så håber jeg det virker også der, har normalt heller aldrig haft problemer med Kerio.
Jeg installerer i morgen.....nu synes jeg at jeg er ved at blive lidt sløv........hej med jer