/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Overnatning nær Søndervig
Fra : Tulletine
Vist : 1218 gange
100 point
Dato : 19-08-02 12:20

Hej,
Jeg vil overraske min mand med en miniferie til Søndervig. Jeg har søgt rundt efter overnatningssteder men kan kun finde store sommerhuse og Danland hvor værelsespriserne er 700,-.
Er der en der kender et godt sted hvor vi til rimelige penge kan overnatte mellem d. 24-25/8 ?
2 personer, vi behøver ikke morgenmad eller andet spiseligt på stedet da vi højst sandsynligt går ud og spiser.
Bad og toilet på værelset, rent og pænt.
På forhånd 1000 tak.
TulleTine

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-08-02 16:45

Hej Tulle,

eh... der sku' være denne her campingplads... -->
http://www.soendervigcamping.dk/
de har også lejligheder... priserne ka' ses her... -->
http://www.soendervigcamping.dk/priser/priser_dk.htm

ellers ser der også ud til at være et Vandrehjem
Danhostel - Hvide Sande - Vandrehjem
med telefonnummer 97 312105 samt email adresse danhostel@hvidesande.dk
jeg ved ikke lige hvor tæt det er på søndervig...

ellers så prøv at kontakte "Holmsland Klit Turistforening"... som bliver nævnt på denne side... -->
http://www.ringkobingfjord.dk/engelsk%20feriefritid/overnatning/PrivatIndkvarteringuk.htm

jeg ved ikke lige om noget af det ka' bruges... men jeg håber i får en go' weekend...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-08-02 16:48

Hej igen...

LOL...

tja... jeg ka' se at det allerede er blevet forslået mens jeg har siddet og arbejdet på det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 21-08-02 08:32

Tak for links men dem fandt jeg også selv. Jeg håber at en har personligt kendskab til et specifikt sted da jeg ikke vil booke et dyrt kedeligt sted alla Danland. Det skal være et sted med charme og hygge. En gammel kro eller strandhotel som en siger god for og kan beskrive. På forhånd mange tak.
TulleTine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 12:10

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vw389.7198$ww6.1055270@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg vil overraske min mand med en miniferie til Søndervig. Jeg har søgt
> rundt efter overnatningssteder men kan kun finde store sommerhuse og
> Danland hvor værelsespriserne er 700,-.
> Er der en der kender et godt sted hvor vi til rimelige penge kan
> overnatte mellem d. 24-25/8 ?
> 2 personer, vi behøver ikke morgenmad eller andet spiseligt på stedet da
> vi højst sandsynligt går ud og spiser.
> Bad og toilet på værelset, rent og pænt.
> På forhånd 1000 tak.
> TulleTine
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kære Tulletine.
Tjah - hvad er rimeligt i pris - det er et spørgsmål om hvad man får for
pengene. Jeg ville andrig sætte min bed på Danland medmindre det var fordi
jeg have en flok børn med der skulle udnytte fritidsfasciliteterne dér.
Vi har et par gange boet på Hotel Strandkroen i Søndervig. Dejligt hotel med
en hyggelig atmosfære. Jeg husker priserne som noget i retning af 650 kr.
for et dobbeltværelse. Det mener jeg er ganske rimeligt for et velplaceret
hotel, hvor der er kort vandretur ned til vesterhavet - og så får du altså
et velforsynet morgenbord med i prisen, men skal du forkæle din mand er det
da osse værd at tage med.
mvh ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 16:41

> Er der en der kender et godt sted hvor vi til rimelige penge kan
> overnatte mellem d. 24-25/8 ?
> 2 personer, vi behøver ikke morgenmad eller andet spiseligt på stedet da
> vi højst sandsynligt går ud og spiser.
> Bad og toilet på værelset, rent og pænt.
> På forhånd 1000 tak.

Hej
Jeg kan varmt anbefale Hotel Fjordgaarden, som ligger tæt på Søndervig og
Vesterhavet, og passer til en lille gåtur i Ringkøbing's hyggelige gader.

Fjordgården har tlf.: 9732 1400

Jeg kender ikke priserne på Fjordgaarden, men mener ikke det er så dyrt
igen, men hvorfor ikke give den sidste hundredelap, og så få en kanon ferie.
Fjordgaarden har iøvrigt også en god restaurant, som også kan anbefales.

Tag et kig på flg. links
www.hotelfjordgaarden.dk
http://ringkjoebing.bynet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 17:31

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vw389.7198$ww6.1055270@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg vil overraske min mand med en miniferie til Søndervig. Jeg har søgt
> rundt efter overnatningssteder men kan kun finde store sommerhuse og
> Danland hvor værelsespriserne er 700,-.
> Er der en der kender et godt sted hvor vi til rimelige penge kan
> overnatte mellem d. 24-25/8 ?

Hej Tulletine
Der er forresten også vandrehjemmet i Ringkøbing, som også er særdeles
udemærket.
Om det skal være Fjordgården eller vandrehjemmet er smag og behag.

Se mere på http://www.rofi.dk
Vælg sprog og så har du vandrehjemmet i højre side af skærmen.

mvh

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-02 18:00

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vw389.7198$ww6.1055270@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg vil overraske min mand med en miniferie til Søndervig. Jeg har søgt
> rundt efter overnatningssteder men kan kun finde store sommerhuse og
> Danland hvor værelsespriserne er 700,-.
> Er der en der kender et godt sted hvor vi til rimelige penge kan
> overnatte mellem d. 24-25/8 ?
> 2 personer, vi behøver ikke morgenmad eller andet spiseligt på stedet da
> vi højst sandsynligt går ud og spiser.
> Bad og toilet på værelset, rent og pænt.
> På forhånd 1000 tak.
> TulleTine
>

En rigtig overraskelse på kvalitetsniveau er Henne Mølleå Badehotel, bygget
af PH helt ude i sidste klitrække syd for Henne. Køkkenet har et godt
rygte - desværre er der ofte helt udsolgt, fordi stedet har fået meget
omtale det sidste års tid.
Ring

Citat fra købmand Hansen:
En anden klassiker er Henne Mølleå Badehotel - et PH-tegnet
bygningskompleks, der oser af atmosfære. Det er opført i 1935 og løbende
moderniseret i respekt for historien. I dag er her både hotel og restaurant.
Menukortet er lille, men udsøgt. Masser af fisk og tre stegeretter er fast
tilbud. Og for den søde tand er PHs drømmedessert en lækkerbisken.
Vi har smugkigget kokken med hensyn til PH-drømmen og kan kort afsløre, at
den spiselige drøm creeres på en fragilité-bund. Herpå smøres hjemmelavet
vanilleis. Det rulles som en roulade og fryses. Skiveskåret serveres det på
en purébund af friske frugter.
Henne Mølleå Badehotel har åben fra midt i marts til sidst i september.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 09:07

On Mon, 19 Aug 2002 10:20:28 GMT, "Tulletine"
<Tulletine.news@kandu.dk> wrote:

>Hej,
>Jeg vil overraske min mand med en miniferie til Søndervig.

prøv evt.: http://www.tgv.dk
eller
http://www.ringkobingfjord.dk/ferieogfritid/index.html

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 09-11-02 15:58

hej tulletine ! måske er det for sent for jer nu men det gamle hotel Ringkøbing som ligger lige midt i byen er et dejligt gammelt og hyggeligt hotel , med en pragtfuld morgenbuffet - og en rigtig god atmosfære ! så vidt jeg husker er det omkring 600 kr for et dobbeltværelse , men stedet er som taget ud af " åndernes magt " go' tur ! mvh karen n

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 17-07-03 00:02

Tak for svaret Inger Buchard. Det er prøvet nu og var lige hvad jeg søgte.