/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min Pc slukker automatisk
Fra : abdullah
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 07-01-05 21:30

min pc slukker automatisk under installationen af windows xp (jeg har haft windows xp) men nu har jeg slettet den fordi jeg havde nogle proplemer b.la. slukning af pc (når min computer slukker kan man ikke tænde den igen før man slukker hovedkontakten i nogle sekunder også tænde igen!!!) og et eller andet med internettet.
og når jeg installere kommer den ikke længe end der hvor den formatere

Hvad kan jeg gøre så jeg kan fortsætte installiationen ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 21:46

et af to - har du sikret dig at du ikke har snavs på maskinen og skal sørge for at få det ud først ???

og----- giver du installationen tid til at læse færdig ?????????

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 07-01-05 21:54

ville sige det er varme eller at din strømforsyning er for lille eller defekt
tror mest på varme hvad siger den i bios om temp

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 07-01-05 22:08

til: miritdk

>og----- giver du installationen tid til at læse færdig ?????????

jeg gør ikke noget den slukker selv og nej har ikke tjekket for snavs kan jeg ikke gøre andet???.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 07-01-05 22:12

til:danatool

cpu tempratur: 34 grader
M/B tempratur: 27 grader

?????

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 07-01-05 22:13

til:miritdk

jeg tror ikke at der er snavs for den er næsten ny (ca. 2 måneder gammel eller lidt mere)

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 07-01-05 22:42

For en måned siden havde jeg lign. problemer med min maskine ved instalation af win XP så jeg ringede til Microsoft suport, så her er fremgangsmåden ved om formatering
1: fjern netværks forbindelser. MEGET VIGTIGT
2: instaler Windows
3: Opretfirewall, den der er indbygget i Windows er rigeligt
4: Tilslut netværksforbindelse
5: Gå på Microsoft opdateringsside, og opdater til den er fuldt opdateret med service pack 2
6: Instaler antivirus

Envidere kan dine ram være defekte og at det er derfor at den slukker - en hardiskfejl kan også være sandsynligt især hvis den slukker samme sted.. Kontroler om din CPU køler virker og er ren..

VH Tempra

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 08-01-05 10:08

tja så er det ikke tempen og der med heller ikke snavs

jeg ville låne en anden strømforsyning og se om det ikke er den der lukker ned
teste ram http://www.memtest86.com/
teste hd test-programmer kan hentes på procentens hjemmeside

og hvis det ikke er noget af det vil jeg tro det er bundkortet der har en fejl

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 14-01-05 16:12

nejnej det var slet ikke det der var proplemet, proplemet er løst det var bare fordi at computer "klistrede" til vægen så jeg tog bare computeren lidt ud så computeren kan "ånde" i fred og ro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 16:19

så var danatools indlæg i starten nu ikke helt ved siden af

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 14-01-05 17:49

så vil jeg be dig om at lukke spørgsmålet hvis det er ordnet.
VH Tempra.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 15-01-05 11:54

hvordan gør man det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-05 17:56

klik på accepter svar ovenfor det svar du synes hjalp dig - og giv stjerner efter hvad du synes det er værd - så er spørgsmålet lukket igen

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 18-01-05 09:50

ok