/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Nogle der ka lidt C++
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 561 gange
200 point
Dato : 07-01-05 17:49

Hej alle sammen

Jeg har set arkiklen: http://www.kandu.dk/dk/spg/56778

Og det ser da smart ud... MEN! Jeg har ingen COM port.. Men jeg har en LTP port... Kan man også programere til den? Hvordan?

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave progammet om fra arktiklen: http://www.kandu.dk/dk/spg/56778
Eller er der nogle der kan lave et program som evt: Laver et punktum hver gang de sættes sammen..

Kan det skade computeren?

M.v.h Simon

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-01-05 21:02

Man kan godt programmere paralel porten, jeg har dog ikke prøvet.
Så vidt jeg ved skal man bruge en driver, der henvises som regel til: http://www.beyondlogic.org/
Det er så vidt jeg ved lidt mere vanskeligt end med com-porten, men man har også flere mugligheder.

Ja, man kan godt i uheldige tilfælde skade komputeren, jeg har dog ikke selv haft det problem.
Du kan købe et interface kort som gør at du kan trække mere strøm fra porten og som sikrer at det ikke sker noget med den. De har nogen her: http://www.brinck.dk/

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 07-01-05 23:29

Oki.. Det var da en start... Men ville da gerne have noget kode =) fra et eller andet klogt hovde... Waaaay det rimede :P Muhaha...

God weekend alle sammen

Kommentar
Fra : b0iler

Dato : 18-03-05 00:47

Jeg ville anbefale, Dev-Cpp som kan downloades her: http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/dev-cpp/devcpp-4.9.9.2_setup.exe

Da du er ny med sproget vil du hvis du bruger en mere avanceret typisk få nogle errors som uden erfaring vil virke uforståelige... Dette program er mere bruger venligt end fx Microsoft udgave...

håber det kunne bruges

Kommentar
Fra : b0iler

Dato : 18-03-05 00:47

ups fuck ved ikke hvad der skete, forkert sted jeg fik den posted, havde lige for mange vinduer åbne :)

Kommentar
Fra : bazuga

Dato : 17-05-05 15:31

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan få hjælp til at lave et progam i C , jeg har lavet alt Hw (fugt -temp. og lys sensor ,) men mangler et program til at styre klimat i mit drivhuse jeg arbejder med et hansson kit 80c535 og mangler program delen til styring af klimat .
vis der er nogle der ud der kan hjælpe mig eller kender nogle der kan ..så vil jeg meget gerne hør fra jer ...på forhånd TAK!

hilsen
mail: optik@ofir.dk

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-05-05 19:53

Jeg kender ikke dette kit, men det er vel til at finde ud af. Har du en kompiler? Eller en assembler?

Kommentar
Fra : bazuga

Dato : 18-05-05 23:58

tja ...jeg arbejder med system51 ...

Kommentar
Fra : bazuga

Dato : 18-05-05 23:58

tja ...jeg arbejder med system51 ...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-05-05 19:40

Jeg synes at du skal finde nyhedsgruppen dk.edb.programmering.c Der er en nogle 51 eksperter der.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 12-07-05 15:27

Du kan også tage den nemmere løsning end lave usbdriver, nemlig at købe en usb -> serielport converter. Jeg har selv tidligere brugt en, og de virker ok.
Du kan købe dem her, men det skal lige siges at den jeg havde var billigere, og en anden model. Så hvis du søger lidt efter det, kan du sikkert finde en billigere type.
http://www.sandberg.dk/worldwide/
Søg på "usb to seriel"

mvh Z1terapi