/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Dato midre end date
Fra : kvamse
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 07-01-05 13:38

Hej!

Hvorfor kan jeg ikke køre flg. SQL
SQLDATO = #Select * from nyheder where dato>"& Date

Mit dato format i Access køre med input masken dd-mm-yyyy
det samme som hvis du køre response.write date

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 07-01-05 14:44

Det ser ud som om der er lidt rod med udkommenteringerne. Prøv f.eks:

<code>SQLDATO = "select * from nyheder where dato > '" & Date & "'"</code>

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 07-01-05 14:46

Se bort fra code start- og sluttagsene. De var blot et forsøg på at opstille linien markeret. Altså:

SQLDATO = "select * from nyheder where dato > '" & Date & "'"

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 07-01-05 15:57

Nu eksperimenterer jeg bare. Vil lige se hvordan dette ser ud. Måske er det mere letlæseligt (udkommenteringerne tydeligere).

Kode
SQLDATO = "select * from nyheder where dato > '" & Date & "'"

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 07-01-05 15:59

Øv. Den kiksede
Prøver endnu en gang

Kode
SQLDATO = "select * from nyheder where dato > '" & Date & "'"

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 07-01-05 16:15

Kode
SQLDATO = "select * from nyheder where dato > '" & Date & "'"

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 07-01-05 17:40

Er "Date" en variabel, eller er den den "nuværende" dato? For er det det, så gør sådan her:
Kode
SQLDATO = "SELECT * FROM nyheder WHERE dato > " & date()

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 07-01-05 17:40

De tags er da godt nok hat, skriver det lige igen:

SQLDATO = "SELECT * FROM nyheder WHERE dato > " & date()