/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
kæmpenatlysolie
Fra : lenesondberg
Vist : 3792 gange
50 point
Dato : 07-01-05 13:30

Da jeg efter lang tids søgen har fundet præparatet, der kan afhjælpe PMS lignende smerter i forbindelse med overgangsalder - nemlig kæmpenatlys oliekapslerne, vil jeg gerne vide, om nogen kan redegøre for præparatets eventuelle bivirkninger, og i givet fald hvordan daglig dosering bør være, for at undgå disse eventuelle bivirkninger.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 60 point
Dato : 07-01-05 14:19

Jeg har ikke hørt at det skulle være nogen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 14:26

Kæmpenatlysolie/Gammalinolensyre/GLA , nogen af de kendte navne på præparatet.
Nogen mener det har en gavnlig virkning på mange ting, mens andre ikke mærker forskel.
http://www.sundfo.dk/kost_og_sundhed_for_alle/pms.htm

Stoffet bliver også brugt som alternativ behandling ved kræftpatienter, idet man mener, at olien har en hæmmende eller ligefrem dræbende effekt på kræftceller.
Men der kan det ikke bruges alene, og det er nødvendigt at give Omega 3 fedtsyrer sammen med, idet Kæmpenatlysolien alene kan fremme væksten af evt. kræftsvulster.
Så umiddelbart, ville jeg ikke mene det er hensigtsmæssigt at tage, medmindre man er helt sikker på, ikke at have begyndende celleforandringer(begyndelse til senere kræftsygdom) nogen steder i kroppen.

mvh dova

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-01-05 14:43

Hej lenesonderberg

Der skulle ikke være bivirkninger hvis daglig anbefalet dosis overholdes.
Nu skriver du ikke hvilket mærke Kæmpenatlysolie du har købt ?? Men dosis for voksne skulle stå på emballagen.
Der findes flere forskellige firmaer som forhandler dette naturpræperat.

Et eks. på forskelligheder på 2 forskellige mærker Natlysolie:
______________________________
Healthcrafts Kæmpenatlysolie :

Anbefalet daglig dosis: 1-4 kapsler.

Næringsindhold:
1 kapsel indeholder
Vitamin E 9,1 mg.
Kæmpenatlysolie, koldpresset 1000 mg.
heraf GLA 85 mg.
________________________________

Alpha Glandin:

1 kapsel indeholder:
500 mg koldpresset Kæmpenatlys olie (Oenothera biennis)
(Indeholder min. 9% GLA* - svarende til min. 45 mg)
*GLA = Gammalinolensyre
Dosis (voksne) 1-2 kapsler 2 gange daglig
_________________________________________________

Så mit råd til dig er at spørge dig for evt. i Matas ell.lign.

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 15:55
Kommentar
Fra : binky

Dato : 07-01-05 16:24

Jeg går ud fra, du har prøvet melbrosia.
Men med hensyn til kæmpenatlys får du en ekstra gevinst i form af en flot hud, for det virker udrensende. Bare ærgerligt, det er så hundedyrt.
mvh
binky

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-01-05 19:42

binky<< Dyrt og dyrt,-- ca prisen er 1 kr stk,. Efter min mening er det ikke vildt dyrt, men det er jo som så meget andet,--vi har heldigvis forskellige meninger

Hilsen
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : lenesondberg

Dato : 07-01-05 23:25

Tak for svaret mango.
Det er jo herlig enkelt - hvis det forholder sig således, men kan du referer til nogen videnskabelig undersøgelse eller lignende, hvorpå du bygger denne udtalelse. eller spurgt på en anden måde, hvad er din baggrund for at udtale dig om, at der ingen bivirkninger er ved dette præparat ?

Mvh Lene Søndberg

Kommentar
Fra : lenesondberg

Dato : 07-01-05 23:38

Til Dova
Så vidt jeg kan tolke dit svar, mener du, at det ikke er tilrådeligt at indtage kæmpenatlysoliekapsler, da ingen jo kan vide, hvorvidt der er er celleforandringer i ens krop ! Så derfor må jeg spørge dig, kan du henvise til kilden, der kan dokumentere denne påstand, som virkelig får mig til at overveje at stoppe med at anvende præparatet.

Mvh Lene Søndberg

Kommentar
Fra : lenesondberg

Dato : 07-01-05 23:45

Til Parkness

Tak for dit informative svar - mit præparat er fra healthcrafts - og faktisk er der ingen doseringsangivelse på glasset.
Igen - hvordan kan man vide at der ingen bivirkninger er ? kan du henvise til nogen undersøgelser, der foreksempel modsvarer Dovas advarsel mod brugen af dette præparat ?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 07-01-05 23:47

Jamen hvis du søger problemer, så får du dem...hvis dette præperat var farligt, ville det nok ikke være så nemt at få fat i! Det har været på markedet i mange år og jeg har selv indtaget det ...Jeg har ikke hørt nogen steder at det skulle være farligt eller have bivirkninger. Det med Omega 3 fedtsyrer, har jeg hørt lidt om, omend jeg ikke har sat mig ind i det..det kan du jo gøre hvis du føler det er nødvendigt.
Hvad er det du vil forebygge eller helbrede ved at tage disse piller?
Med venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 23:51

Hej Lene
Det er så noget jeg bare ved, men hvis jeg kan finde et link om det, skal jeg nok lægge det her.
mvh dova

Kommentar
Fra : lenesondberg

Dato : 07-01-05 23:56

jeg forholder mig blot undersøgende til alt, hvad jeg propper i munden ! Og jeg har intet kendskab til hvilke videnskabelige undersøgelser, der er foretaget omkring naturpræparater, det er disse eventuelle undersøgelser jeg efterspørger. Jeg har været tvunget til at indtage p- piller i nogle år p.g.a. alvorlig forringelse af livskvalitet grundet voldsomme pms smerter, og der er videnskabelig belæg for at sådanne piller øger risiko for brystkræft f.eks. - nu har jeg fundet et naturpræparat efter lang tids søgen , der virkelig hjælper mig, jeg vil blot erhverve mig al tilgængelig viden, om dette præparat og dets eventuelle bivirkninger, sådan forholder jeg mig nu engang til livet !
Mvh Lene

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-01-05 00:07

Jamen det er både en sund og fin måde..omend den nogengange kan være lidt anstrengende..taler af erfaring..kender den fra mig selv. Tror meget det handler om at mærke efter, sådan virkelig for alvor, på sin egen krop og psyke. Omend det kæver stor øvelse.
Knus Mango

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-05 00:14

Pyha

Så fandt jeg faktisk noget om det. Ikke meget, men måske er der mere andre steder.
http://www.dr.dk/p4/sundhed/manus/uge3.shtml

Rul et lille stykke ned på siden, til det afsnit der begynder sådan:
GLA - gammalinolensyre modvirker....

mvh dova

Kommentar
Fra : lenesondberg

Dato : 08-01-05 09:06

Kære Dova -1000 tak for din store hjælp, dette her kan jeg forholde mig til at vil vælge at tage natlyspræparatet sammen med omega 3 -

Mvh Lene

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-05 12:55

Jamen selv tak

mvh dova