/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Côtes du Roussillon Village??
Fra : Klumme
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 07-01-05 11:30

Har fået tilbudt Côtes du Roussillon Village 2001 til 30 kr. flasken. Normal pris siges at være 58 kr.

Nogen der kender denne vin, og måske kan beskrive den

Jeg kunne ikke finde en gruppe der udelukkende var om vin (overvejede spiritisme) så derfor er sp. her under mad.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 11:38

Hmmm! Kender den ikke selv, men der er en side lige om det
http://www.wine-searcher.com/regions/cotes+du+roussillon+villages+tautavel/1

Kommentar
Fra : lcndk

Dato : 07-01-05 11:39

Lidt info omkring denne vin

Côtes du Roussillon breder vinmarkerne ud på bjergskråningerne og i dalene helt ned mod den spanske grænse. De røde vine har en frugtrigdom og renhed som er forbløffende, og er ikke nær så kraftige og krydrede som Fitou, Corbieres og Minervois. De bedste vine har deres egen appellation Côtes du Roussillon Village. Det er flotte rødvine som aldrig skuffer. De to bedste Village vine finder man med navnene "Caramany" og "Latour de France".

Jeg ville bede om at købe 1 fl. smag på den og hvis du syntes at det er dig er prisen ok.

Hilsn lcndk

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 07-01-05 11:41

http://www.klwines.com/product.asp?sku=1012515

Citat
2001 Château de Jau Cotes du Roussillon Villages
Price: $8.99

Low yielding syrah (45%), mourvèdre (30%), carignan (15%) and grenache (10%) grown on exceptional vineyard sites in the foothills of the French Pyrenees go into this rich, firmly structured red designed for rustic, wintery foods. This is a stick-to-your-ribs, old-style wine that represents a great value! Try with grilled lamb or sausages.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 13:40

Tak for svaret CLAN.

Håbede nogen kunne beskrive den, men skidt pyt - Til den pris napper jeg sgu 6 prøveflasker. Kan vel altid bruges til rødvinssauce.

CLAN pointene er dine

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 13:57

Hej Klumme
Takker for points - ja til den pris, så sker der da ikke noget ved det... og som du siger, er det noget bras, ja så kan man jo lave sovs.