/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skydedör
Fra : ulrik1976
Vist : 1318 gange
100 point
Dato : 07-01-05 10:53

Hej er der nogen har gode erfaringer med skydedö inden i en väg, det er vel noget man selv kan lave eller köber man et färdigt sät?
Og er det i det hele taget en god ide, har et meget lille kökken(2,1 m gange 310) med alm dörer i nu...
Så for at spare noget plads vil jeg lave en i hver ende...

Nogen gode forslag?

MVH

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 10:56

foldedør

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 07-01-05 11:00

nej ikke en foldedör(er ikke särligt könt)

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-01-05 14:31

Det pæneste resultat er en konstruktion, hvor døren ruller ind i midten af skillevæggen. Det kræver at du eventuelt skal nedbryde den nuværende væg, og konstruere en ny med eksempelvis gipsplader.
En rulledør kan købes som "gør-det-selv" pakke.
/PG

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 21:48

Vores hus er et lille hus (76 m2). For at få plads på badeværelset, har vi sat en foldedør i der. Det sparer enormt med plads, og foldedøre kan faktisk fås i nogle meget pæne udgaver. Vi købte vores i Bauhaus. Der sad en skydedør i forvejen, men det fungerede ikke særlig godt. Den hoppede hele tiden ud af sin "bane". Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en foldedør i stedet for en skydedør.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 21:49

Hvis du alligevel hellere vil have/lave en skydedør, tror jeg det var "Gør det selv", der viste hvordan man gør.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 11-01-05 08:25

Ikke der ikke nogen af jer der har prövet at fjerne en murstensväg og erstatte den med en gipsväg med skydedöre inden i??

God eller dårlig ide???

Mvh Ulrik

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-02-05 03:04

Mine forældre fjernede en skillevæg og erstattede den med en skydedør. Det virkede udmærket, selv om det var sjældent, de trak den for. Det var en væg mellem 2 stuer, de fjernede.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dread

Dato : 26-09-05 15:55

Hvorfor rive muren ned ? Du kan da sætte skydedøren på den ene side af den faste væg og så lave en gibsvæg udenover....Kræver bare et par lister, skruer og gibsplader.