/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WUAUCLT.EXE Morgensur computer
Fra : Smukke_Ole
Vist : 1048 gange
200 point
Dato : 07-01-05 08:24

Hej !
I de sidste par dage har jeg, når jeg startede apparatet om morgenen, fået følgende melding: WUAUCLT.EXE har fundet en fejl og afslutter. Vi beklager....o.s.v.
Når jeg har klikket på Afslut et par hundrede gange, bliver jeg træt, og slukker apparatet ved at bruge den fysiske sluk-knap.
Når jeg så starter igen, er der ingenting i vejen.
Hvad kan det skyldes ?
Jeg har prøvet at søge på Google og her på sitet, men jeg bliver bare mere forvirret.
Er der nogen, der "på dansk" kan forklare det ?
PS Jeg kører XP PRO SP2 fuldt opdateret samt Norton Anti Virus 2003, AdAware og Spybot, alle fuldt opdateret

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-01-05 08:28
Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-01-05 09:02

Note: The wuauclt.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, wuauclt.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

Virus with same name:
Backdoor.Clt - Symantec Corporation
Troj/Cult-B - Sophos

http://www.neuber.com/taskmanager/process/wuauclt.exe.html

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-01-05 09:33

Hejsa

her er link til hvordan du kan fjerne denne virus

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.clt.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-01-05 09:39

Nu behøves det jo ikke at være en virus vel.

Prøv at læse dette links

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=4595

” Wuauclt.exe filen skal findes i mappen: c:\windows\System32. Gør den det er den helt legal. Men nu er vira, spyware og andet snask jo snedige nogle gange og så laver de en fil med samme navn, men lægger den et andet sted og så er det pludselig en virus, spyware, trojan eller orm.”

Prøv at gå om i din mappe c:\windows\System32 og se om der ligger en fil der hedder Wuauclt.exe
Når du har fundet den så prøv at højreklikke på den og vælg egenskaber,og se om den kommer fra Microsoft-gør den ikke det sår er det SNASK
Men er den fra microsoft så kør lige denne kommando

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

OBS
Det kan godt tage lang tid så væbn dig med tålmodighed

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-05 12:46

Har du opdateret fra winME?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-01-05 11:22

-> tedd

Nej det er original XP PRO installation

-> briani
Det lyder godt, men kan man ikke risikere at noget af det, der er installeret for nylig bliver "smadret" ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:27

Prøv manuelt at gå ind på windows update via din browser! (Funktioner > Windows Update) Opdater dit windows og se om fejlen genopstår!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-01-05 11:28

Hejsa igen

Prøv at kører den kommando som jeg nævner sfc

den skulle ikke ødelægge noget kun rette op

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 11:28

Er der forøvrigt ikke en udvidet fejlmeddelelse du kan trykke på?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-01-05 12:45

-> tedd
Det er der godt nok, men det er en meget teknisk een, som ikke siger andet end indhold af registre etc.

-> briani
OK med sfc, men det må nok vente lidt. Jeg har prøvet det een gang, og det tog en hulens tid. Har forresten fundet ud af at "rulle tilbage", men det kostede mig nogle opdateringer, som jeg skal i gang med,

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-05 12:53

Prøv lige at sende den ind alligevel!!
Du kan jo osse prøve at slå automatisk opdatering fra inde under Kontrolpanel > Sikkerhedscenter (hvis du bruger SP2) genstarte og så slå det til igen!

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-01-05 08:31

Tak for svaret tedd.