/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel..skråstillet række
Fra : umulia
Vist : 3655 gange
40 point
Dato : 18-08-02 22:21

Jeg vil lavet er regneark, hvor den øverste række er skråstillet fx 40 grader. Jeg ved hvordan jeg skråstiller teksten i mine felter, men hvordan får jeg felterne til at stå på skrå?

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 19-08-02 11:25

Hep,

Det er jeg ikke sikker på du kan gøre, jeg har i hvert tilfælde aldrig set det.

De regneark, hvor jeg skal bruge skrå tekst, gør jeg det via formattering af teksten ikke af cellerne.

Er der en speciel grund til at du ikke kan bruge formattering af teksten?

// Martin

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 19-08-02 11:30

Når jeg formatere teksten og laver felterne fx grå, så passer tingene ikke sammen. Jeg har set det, jeg fik et excel ark på mail fra TDC på et tidspunkt og der var det lavet sådan, det så proff ud.

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 19-08-02 11:30

Når jeg formatere teksten og laver felterne fx grå, så passer tingene ikke sammen. Jeg har set det, jeg fik et excel ark på mail fra TDC på et tidspunkt og der var det lavet sådan, det så proff ud.

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 19-08-02 11:48

Hmm,

Hvis du har arket endnu kan du jo bare kopier formatet over i dit eget ark. Det ville ofc være sjovest at kunne lave det selv, men man plejer at kunne sniffe frem hvordan det er gjort.

// Martin

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 19-08-02 12:07

Kære Martin
Hvis det bare var så nemt. Jeg har slettet mailen for på daværende tidspunkt troede jeg bestemt ikke det var et problem at finde ud af det, men ak ak, det er det vist.

jeanette

Kommentar
Fra : bw

Dato : 30-08-02 21:44

Hvis du går i Formater - celler - rammer og vælger kontur, får du så ikke den ønskede effekt???

bw

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 01-10-02 13:09

Hep,

Det var ikke skråstilling af tekst, men skråstilning af feltet hun efterlyste :)

Hvis du "fylder" baggrunden i cellen i din version følger det ikke teksten.

// Martin

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 01-10-02 18:42

Korrekt Martin, det er nemt nok at skråstille teksten

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 01-10-02 18:42

Korrekt Martin, det er nemt nok at skråstille teksten

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 01-10-02 19:52

Hm... tja så har jeg da misforstået dig, umulia.

Ret usmart at man ikke bare kan fremhæve teksten som man gør med en fed tusch. mangel på integritet mellem programmerne - øv...

Jeg gi'r foreløbigt op, men vender da tilbage, hvis jeg finder noget...

JanneP

Accepteret svar
Fra : bw

Modtaget 40 point
Dato : 01-10-02 20:56

Du skal skråstille teksten først.
Herefter vælger du Formater - celler - rammer og kontur.
Så kan du sagtens farvelægge det skrå felt.

bw

Kommentar
Fra : umulia

Dato : 01-10-02 21:50

Kanont bw...tusind tak

Godkendelse af svar
Fra : umulia

Dato : 01-10-02 21:51

Tak for svaret bw, du er intet mindre end en helt