/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sfp installations probs og omvendt ;-)
Fra : miritdk
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 06-01-05 22:22

nu har jeg siddet hos en nabo for at forsøge at både downloade og installere sygater personal firewall version 5.6 - resultat komplet umuligt !!!!!!!! dvs. den downloader - og hver anden gang forbliver spf.exe på pc´en - hver anden gang ikke)
Prøvede så på hendes vens pc - samme resultat.
Version 5.5 har været installeret på begge og det er temmelig forvirrende - øv.
felkode: 1705 - men den betyder at der ligger rester - alt er fjernet - så godt man nu kan via både dr.delete - regcleaner osv osv - og jeg kan ikke finde mere.

Så: hvem ved hvordan man så fjerner de rester der tilsyneladende ligger på den pc trods alle forsøg på at fjerne alt for at få den nyere version ind ?????

Begge kører xp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 11:01

prøv at geninstallere 5.5 igen
prøv så lige at runde www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk
hvilken styresystem ?? xpSP2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 11:26

rotw - 5.5 har været kørt ind igen - den kører blot "død" - alt fjernet igen.
Styresystemet er XP med sp2 (den ene kører home edition - den anden pro)
Kan ikke få dem til at bruge spywarefri - så håber her er hjælp at hente - det er noget besynderligt noget

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-05 12:02

Husk at standse alle unødvendige programmer når du installer sygate! deaktiver din antivirus og fjern netforbindelsen!
Du kan osse prøve at følge den her vejledning!
http://forums.sygate.com/vb/showthread.php?s=&threadid=1934

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 14:30

Hmmm! Prøv at deaktivere XP's firewall først... efter du har brudt netforbindelsen som tedd foreslår.

Citat
Hvordan deaktiverer jeg Windows XP's firewall?
- Klik start>kontrolpanel>administration(klik eventuelt først på 'Skift til klassisk visning')>Tjenester
- Find 'Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse'
- Højreklik og vælg 'Stop'
- Højreklik igen og vælg egenskaber>Generelt>Starttype
- Sæt Starttype til 'Deaktiveret'

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 14:32

miritdk

Citat
Kan ikke få dem til at bruge spywarefri - så håber her er hjælp at hente - det er noget besynderligt noget

Det er da "dem" som er besynderlige... hvorfor ikke benytte sig af Spywarefri (man undres)

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 07-01-05 14:45

Ja, det må du da nok sige CLAN. Spywarefris support har mig bekendt et godt indsigt i de fleste firewalls.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 14:56

de kan jo geninstaller windows

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 07-01-05 18:06

Hvis der er rester tilbage i regDB, så prøv at køre en tur med RegSurpreme/RegSurpreme Pro. Den er mere grundig end de fleste andre regcleanere. Afinstaller og fjern mest muligt af Sygate først.

RegSurpreme kan downloades her (demo, men fuldt funktionsdygtig):

http://www.macecraft.com

I øvrigt vil jeg anbefale at bruge en anden firewall end Sygate, f.eks. Kerio Personal Firewall (gratis, men yderst effektiv). Min erfaring er, at Sygate laver for mange knuder. Har selv problemer med at se en anden maskine, der kører Sygate, i netværket selv om firewallen er korrekt konfigureret.

Kerio download:

http://www.kerio.com/kpf_home.html

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 18:39

tedd det duede ikke hmmmmmm........... ihvertfald fandt jeg ikke noget ved at gå skridt for skridt - deres firewall vil stadig ikke

clan - kom hjem forsent til at se dit indlæg men vil lige sende det videre ... og ja () også til maja5) - det er "DEM" der synes at spywarefri er noget underligt noget men det kan jeg jo ikke gøre noget ved

har ski da lyst til at forsøge her men - men - øhhh - lol

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 18:57

aaron - vender tilbage omkring dit link - det er sendt videre - men jeg ved jo ikke hvordan og hvorledes - så du får respons når jeg ved hvad der sker

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 07-01-05 19:09

OK - Take your time ;)

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:24

hmmm - nu har jeg en til bekendt med samme problem - så laver snart et spørgsmål til ud af det her - og - for at det ikke skal være løgn - har denne bekendte aldrig haft sygate før - kun forsøgt at indlæse den ( for en sikkerhedheds skyld .
Samme problem - så før jeg snart skal køre restore her prøver jeg altså lige selv - man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 12:37

NÅ !!!!!!!!! nu har jeg igen samme problem hos hele 3 personer - og jeg har downloadet sygate versionen og forsøgt at smide den ud selv - NUL - den vil ikke ud ...........................
HAR forsøgt trin for trin efter alle forslagene her - og den vil bare ikke fjerne sig. Regcleaner fjerner ikke sygate technologies inc. for eks - og jeg kan ikke fjerne den manuelt.

HVAD NU ??????????????

(alt deaktiveret her - men ville da lige prøve om jeg kunne gøre hvad ikke var muligt for andre - men - har da også hørt om nogen hvor det bare gik uden nogen problemer)

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 18-01-05 12:52

Kan du heller ikke fjerne den, hvis du slår Systemgendannelse fra først (Denne computer>Egenskaber>Systemgendannelse>Deaktiver Systemgendannelse)? Husk at slå Systemgendannelse til igen bagefter.

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 12:54

aaron..... nej - heller ikke sådan - det virker helt ude af kontrol !!!

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 18-01-05 13:22

Så har jeg desværre ikke flere forslag tilbage lige nu - udover at forsøge at fjerne alt hvad der vedrører Sygate fra regDB manuelt - hvis du har mod på det. Fjern ligeledes evt. Sygate-mapper fra Stifinder (C:\Programmer\Sygate\
eller C:\Program Files\Sygate\)

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 13:49

tjahhhhhh - tror alt er prøvet - i hvertfald alt jeg ved og alt jeg har fået foreslået - så den er altså mere genstridig end noget jeg ellers har været ude for

Underligt - men kan ikke fjerne den på nogen som helst måde - øv

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-05 11:51

Tak for svaret tedd.
      virkede hos alle andre - men ikke hos mig - måtte ind og fjerne i registreringsbasen igen igen igen og igeeeeeeeeeeeeeeeeeen - nu er det lykkedes - aner ikke hvordan - men kunne lige efter ms update havde installeret de nye opdateringer idag - hmmmm - men alt ok nu