/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
USB og Parrallel??
Fra : Gennie
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 18-08-02 17:07

Kan man egentligt benytte begge porte?? Forstået på denne måde:
Kan man koble 2 pc'ere til én printer ved at koble den ene på USB porten og den anden på parrallel porten? Den printer det handler om er en HP840

Accepteret svar
Fra : User

Modtaget 60 point
Dato : 18-08-02 17:16

Jeg synes bare du skal prøve. Der kan ikke ske noget ved det, andet end at enten end af de to maskiner kommer med en fejlmeddelse eller printeren kommer med ind fejlmeddelelse. Husk at så behøver du ikke slutte printeren til som netværksprinter når windows spørger om det.
Går den så går den! =)

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 17:17

Hvis du skal have 2 PC til én printer, skal det foregå over netværk, men hvis du vil have 2 printere til én PC, kan du godt bruge både USB og parrallel.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-02 17:47

Hej Gennie,

øh... umiddelbart vil jeg mene nej... det er enten eller...

men jeg ka' selvfølgelig tage fejl... hvis du ska' bruge den fra begge computere ska' den som Traic bl.a. skriver være koblet på den ene PC hvorfra den anden ka' bruge den fra... ellers ska' du bruge en printer server hvis du vil ha' begge computere ska' bruge den, uden at være afhængig af den anden computere...

men du ka' selvfølgelig gøre som User siger, bare prøv det... men umiddelbart vil jeg mene at det ikke ka' la' sig gøre... samt du muligvis vil løbe ind i en masse problemer, som i den sidste ende... hvis du er uheldigt ka' medføre en kaput printer... så det er på eget ansvar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : User

Dato : 18-08-02 17:56

Du kan også købe en printerswitch til parallel port...så slutter du printeren til den og også de to pc'ere til den også. Så skal du bare skal dreje en knap alt efter hvilken pc du skal printe ud fra...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-02 18:20

Hej User,

tja... men så vil det da være noget billigere bare at nøjes med USB kablet og så flytte lidt rundt på den...

USB gør det muligt at ta' den ud og ind mens både Computer og Printer er tændt... det gør den parallelle port ikke, men der ka' man selvfølgelig gøre som du skriver bruge en switch... men den koster hvorimod USB har han allerede...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : User

Dato : 18-08-02 18:30

Tjooh...

Men hvis printer og eller pc'er står sådan at stik og kabler er svært utilgængelige...så er da irriterende at skulle ned på knæ på gulvet og alt muligt bøvl bare fordi man skal printe en a4 side. Helt ærligt så er det da nemmere at bruge en parallel switch som man kan placere forholdsvist nemt og hvor man vil. Jeg har tjekket http://www.edbpriser.dk og en sådan switch koster 100 kr...det er det værd, har selv sådan en =)

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 18-08-02 18:40

Tja, jeg havde håbet at en eller anden havde afprøvet det før mig. Det er mest af nysgerrighed, da der ikke er et egentligt behov (men da der er to indporte på printeren kunne det jo være...)
Jeg venter og ser om nogen dukker op. Jeg skal nok lukke tråden inden alt for længe.

Bye
Gennie

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 18-08-02 18:46

Jamen, hvis der er 2 indporte på printeren, så er der da ingen problem, så er det da muligt at tilslutte 2 PC til den.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 18-08-02 21:22

Det er muligt, har gjort det på min LEXmark herhjemme, på samme måde som du beskriver. Derudover havde jeg en ekstra printer på den der brugte USB, så: NO PROBLEM. I hvertilfælde ikke på en LEXmark z51.

/LEX

Kommentar
Fra : krasmuss

Dato : 03-08-03 13:25

Det er ikke noget problem at sætte en printer til USBport og Paralel. Jeg har det selv og det konflikter ikke. Så bare smæk stikkene i.