/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Mainecoon problemer
Fra : rectum
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 06-01-05 20:23

Jeg har en maincoon på 1 år som er blevet syg. han kastede op for 2 dage siden, og har ikke ville indtage føde. hans kropstemperatur virker meget højere end normalt, vi har dog ikke noget termometer, og hans øjne er meget blanke og våde. han bevæger sig kun 3 til 4 gange om dagen, og han siger ikke en lyd, han pjeger ellers at være en højlydt herre. han har kun drukket en lille smule vand, og når han gør det, ligger han på alle fire, med hoved, nærmest nede i vandskålen, så han bliver pladder våd. Han ligger bare for sig selv, og vil være i fred. Hvad kan det skyldes?
om hans foder kan jeg sige at han får Royal canin mainecoon foder, som har virket positivt på hans pels og humør

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 06-01-05 20:31

Hej... Tror du ikke du skal få fat i en dyrlæge?
Hvis det var min kat ville jeg blive urolig hvis den ikke ville spise..
Alt det du siger synes jeg ikke lyder godt..
Prøv dyrlæge ..

smor

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 06-01-05 20:33

Ud fra min erfaring med opdræt af norske skovkatte vil jeg sige at det der tyder på dyrlægebesøg. Nu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 20:33

Du skal da til dyrlæge med så syg en kat, og det kan da kun gå for langsomt.

Hvis den virkelig er så syg som du antyder, er det dybt uansvarligt, at du ikke har foretaget dig noget endnu.

dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-05 20:52

ka du så se at komme til dyrlægen i en fart - hvis du har din kat kær da !!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-01-05 20:55

En 1 årig MCO med dén opførelse er syg. Dyrlæge NU... Lad vide hvad I finder ud af.!!

Hvad siger opdrætteren.??

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 06-01-05 21:47

For sidste gang: Afsted til dyrlægen!
og lad os høre hvad dyrlægen siger!

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-05 22:56

For aller-aller sidste gang.: Den kat skal til dyrlægen NU.
Kan slet ikke forstå at den ikke har været det allerede

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-05 23:26

Måske skal man lige sige at en MCO der kaster op er ikke noget særsyn pga. hårboller.
Men når den har fået den opførelse den har, og så på kun få dage, er der noget galt. !!!
Har den tabt sig i vægt.?? (Naturligvis over længere tid.!!!) Er der diarre.? Er den "snottet".??
Og det er også væsenligt at kende dens temperatur.!!!
Alle sammen gode spørgsmål, men se først og fremmest at få dyret til doktoren.!!! Den skal have væske.!!!

Lad mig dog også lige sige: RC`s Mainecoon foder er ikke den "hellige gral" foder-løsning til Mainecoon. Du kan sagtens servere RC´s sensible og C/D(Hills). Og så nogle kraftige T/D (Hills) til tænderne.
Men vent med evt. foderskifte til den er frisk igen.!!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 00:17

Måske skulle du give din kat til nogen, som gider sørge ordentligt for den, og så købe dig en tøjkat i stedet. Der behøver du ikke ofre penge til dyrlægen. At katten har haft det sådan i flere dage, uden du har taget den til dyrlæge, kan simpelthen gøre mig så gal i hovedet, at jeg virkelig skal beherske mig for ikke at skrive, at du passer godt til dit valgte navn.
Jette

Kommentar
Fra : rectum

Dato : 07-01-05 15:28

han kom til dyrlægen, men der var ikke noget at gøre, heller ikke hvis jeg havde gjordt det nogle dage før. han havde leukemi, og dyrlægen sagde at vi IKKE kunne ha gjordt noget.
Og så vil jeg lige sige til Jerladyen: hvad fanden er det for en gang prediken at komme med?
Vi har en datter som var syg, og er lige blevet opereret i dag, så lad være med at komme med det pis om at jeg skal købe et tøjdyr. jeg elsker mine dyr, og passer på dem, faktisk så meget at nogle siger jeg er for meget nogle gange.
Jeg spurte om et godt råd herinde, ikke at blive svinet til.

Godkendelse af svar
Fra : rectum

Dato : 07-01-05 15:29

Tak for svaret taliskoko.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 07-01-05 15:37

Beklager dit tab af katten og god bedring med din datter.
Jeg vil lige sige alle andre at man kan vaccinere sin kat mod leukemi og at det er en særdeles god ide hvis man bor på fyn, hvor der nærmest er en epedimi af katteleukemi.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-01-05 19:41

Så kunne du have fået nogen til at tage katten til dyrlæge.
Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-05 23:15

Ked af at høre, at det stod så sløjt til med din kat, at den ikke kunne reddes.
Forskellen havde så bare været, at den var blevet sparet for et par dages lidelser ved et hurtigere dyrlægebesøg.
Men nok om det.

God bedring til din datter.

mvh dova