/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ved køb af smx.
Fra : Kipper-tha-man
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 06-01-05 17:20

Jeg skal til at købe en smx.
Hvad skal jeg kigge efter inden jeg køber sådan en fætter ?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 06-01-05 17:40

Hvor gammel er den.

Hvis du køber den privat.
Hvis der bliver sagt ”Jeg har totalt renovere motoren” Løb skrigende væk.
Hvis der bliver sagt ”Der er ikke noget batteri i da det gamle var defekt” Løb skrigende væk.

Ellers:
Hvis den kan starte med el starter samt køre stabilt I tomgang og tag gas uden problemer er den næsten ok.

Nu når den står I tomgang skal du lytte efter klik lyde fra cylinderen. Hvis der er klik lyde så er krumtappen slidt. (Kan skiftes skal dog 2500 ned I pris).

Derefter at kontrollere alle funktioner såsom blinklys, bremselys (Skal lyse ved brug af bagbremse og forbremse) , lys og om den kan bremse.

Ja og så selvfølge om dokumentationen er i orden.

Hvis sælgeren ikke har faktura fra leverandøren da spørg om du må se en forsikringspolice, hvis det ikke er muligt så er den nok HOT.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Kipper-tha-man

Dato : 06-01-05 18:42

mange tak peter.

Godkendelse af svar
Fra : Kipper-tha-man

Dato : 06-01-05 18:43

Tak for svaret rpje.