/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Standardisering af profiler
Fra : moltov
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 06-01-05 12:02

Hej Eksperter

Hvordan får jeg en pc til at tage nogle ting som jeg mener en profil skal have som standard?

Som det er nu, skal jeg sætte printer op, adressen til skabeloner, ændre makrosikkerheden i både Word og Excel, samt andre ting. Dette vil jeg gerne kunne gøre en gang, og så er det der når en ny bruger logger på pc'eren. Der var en engang som sagde at jeg bare skulle kopiere HELE min profil til "All Users" så skulle det virke. Men det synes jeg ikke det gør.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:11

Det handler om genveje og det er rigtigt, at man kan kopiere Program menu og skrivebords genveje ind i all users så de bliver tilgængelige for alle, men jeg mener kun at det kan bruges på programgenveje.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 06-01-05 15:46

Hej BjarneD

Ja, det bruger jeg også. Men det der irritere mig, er at man skal lave alle de ting, som jeg har beskrevet ovenover. Man må da kunne lave det EN gang for alle. Eller MS så brugerlatterlig, at det er latterlig. (For at sige det mildt)

VH
Moltov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 15:54

Om det er latterligt er vel et spørgsmål om hvilke funktioner man vægter mest.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-01-05 16:49

Du kan finde nøglerne i windows registreringsdatabase, og eksportere dem som .reg filer.

.reg filen kan editeres i notepad. og flere forskellige nøgler kan kombineres i een .reg fil der så afvikles på den ny pc/profil ved dobbeltklik på filen....

Sådan sætter jeg stierne i word og excel, datoformat, tastaturopsætning (numlock on), printer opsætninger og en hel masse andet som f.eks. aktive toolbars i de enkelt programmer.

Og så er det ellers rigtigt, at genveje kan placeres i "All users" for at gøre dem tilgængelige for alle brugere på netop den PC.

Husk at tage en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen inden du begynder at lege med den - god fornøjelse

mvh berpox

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-01-05 09:22

Hej berpox

Har du evt. et eksempelfil?

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-05 17:34

Eksempelfil.... indsæt flg. i en .reg fil og dobbeltklik....

Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"
"KeyboardDelay"="1"
"KeyboardSpeed"="31"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Options]
"ReplyMessageComment"="Berpox"
"AutoSpell"=dword:00000000
"DOC-PATH"="D:\\users\\berpox\\wordfiler\\"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Excel\Options]
"Maximized"=dword:00000003
"Font"="Arial,14"
"DefaultPath"="D:\\users\\berpox\\excelfiler\\"

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 07-01-05 18:31

Tak for svaret berpox.