/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Microsoft Linux ?!?
Fra : croaks
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 18-08-02 08:09

Hejsa

http://www.mslinux.org

Er dette en joke?

mvh
Croaks

Ps.
Jeg tror at det er en joke.. Men den er da meget godt lavet..

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 18-08-02 08:38

Tja, mon ikke. Den der med 5 aber på Mars virker ret langt ude!
Lige bortset fra det så prøv at checke www.lindows.com
Den er ægte nok, og ideen om at kunne køre windowsprogrammer direkte på Linux (ikke mindst spil) er for fed!!

Bye
Gennie

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 18-08-02 09:17

Hej Gennie

Jeg takke for din kommentar!

Har checke http://www.lindows.com

mvh
Croaks

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-02 10:40

Hej Croaks,

LOL... mega griner virkelig en sjov side, selvom det ser ud til at de har haft lidt bøvl med Microsoft med deres lille parodi...
http://www.mslinux.org/support.html

det ku' være man sku' overveje at købe www.mslinux.dk hvis det ikke allerede er gjort og lave noget tilsvarende...

men virkelig en sjov side, tak for det... nu mangler latterkramperne bare lige at aftage igen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 18-08-02 12:02

Hej Strarup

Takke for din kommentar!

mvh
Croaks

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:33

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:34

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:35

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:36

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:36

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:37

Når man ser hvad de vil med lindows og man samtidig ser hvor lidt det kan og det faktisk IKKE ordentligt formår at afvikle spil endnu og sikkert ikke kommer til det i lang tid, er den vel god nok.

Faktisk kan det kun afvikle de gængse applikationer, som ikke ligesom spil skal ud i alle afgrunde af OS'et for at udnytte alle ressourcer....

De forsøg på spil hvor der er kommet lidt skærmbilleder frem kan man se her :

http://www.linuxgames.com/wine/

Vær dog opmærksom på at wine er en emulator, og hvis den skal nå det samme som MAME tager det 4-5 år før der er ngoet brugbart på markedet....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-08-02 15:39

LORTESERVER vil ikke modtage indlæg og når det så lykkedes poster den det 6 gange DAMN

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-08-02 15:33

Ja, vel er det en joke. Men måske bli´r det virkelighed engang?
Det kunne da være sjovt.
Sjovere end nu - hvor det bare er en joke!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 07:49

Et opslag på navnet gav følgende.
Så det er nok ikke Microsoft.

WHOIS Search Results

Registrant:
SUID Productions (MSLINUX2-DOM)
301 N. Market St.
Dallas, TX 75202
US

Domain Name: MSLINUX.ORG

Administrative Contact, Technical Contact:
Sysop (SYS8-ORG)      root@MILLIWAYS.NET
Milliways Internet
5601 Santa Fe Trail
Watauga, TX 76148
US

Record expires on 02-Apr-2003.
Record created on 02-Apr-1999.
Database last updated on 18-Aug-2002 02:46:53 EDT.

Domain servers in listed order:

NS1.MILLIWAYS.NET 209.102.214.2
NS2.MILLIWAYS.NET 209.102.214.3
NS3.MILLIWAYS.NET 63.162.148.84

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 10:55

On Sun, 18 Aug 2002 06:09:29 GMT, croaks wrote:

>Hejsa
>
>http://www.mslinux.org
>
>Er dette en joke?

Ja.... ser ud til at være meget lig The Onion, dog med en bestemt mission

Bare rolig, hvis Redmond ikkekan kontrollere platformen er de ikke
interesseret i at komme i nærheden af den - da de så ville være tvunget til
at konkurrere på lige fod - noget de ikke ser sig istand til.

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
When DOS grows up it wants to be OS/2!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 10:56

On Sun, 18 Aug 2002 08:33:56 +0200, Peter Elmkvist Snabe wrote:

<snip>

>How do I get MS Linux?
>
>We are now offering the MS Linux Introductory CD at a special introductory
>price of only $249.99 (plus shipping and handling), if you order before it
>ships.
>
>MS Linux is released under the provisions of the Gates Private License,
>which means you can freely use this Software on a single machine without
>warranty after having paid the purchase price and annual renewal fees.

Griner!!!

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Blood on the Hurdle - By Wun Hung Low.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 07:34

> Er dette en joke?

Følgende er taget fra hjemmesiden:

How do I get MS Linux?

We are now offering the MS Linux Introductory CD at a special introductory
price of only $249.99 (plus shipping and handling), if you order before it
ships.

MS Linux is released under the provisions of the Gates Private License,
which means you can freely use this Software on a single machine without
warranty after having paid the purchase price and annual renewal fees.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 08:01

"croaks" <croaks.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cLG79.6104$ww6.852633@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> http://www.mslinux.org
>
> Er dette en joke?
>

lol, ja. Det er en joke og den har været der i rigtig lang tid. Men siden,
kan jeg se, bliver løbende opdateret. Jeg så denne første gang for omkring
1-2 år siden, så der sker lidt redesign en gang imellem. Nu, f.eks. med
XP-look.

> mvh
> Croaks
>
> Ps.
> Jeg tror at det er en joke.. Men den er da meget godt lavet..
>

Den er meget sjov

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Max [3400 Hillerød]

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 09:01

croaks wrote:
> http://www.mslinux.org
> Jeg tror at det er en joke..

Det er det. Et par citater fra siden, hvis nogen skulle være i tvivl:

Microsoft Monkey Colony on Mars
Microsoft has announced that a team of monkeys will be shot into space
in 2005 to establish the first Martian Colony.

Microsoft Invades Cuba
Microsoft's plan to invade cuba and overthrow the government has
succeeded.

MS Linux to have Start Button
Microsoft is working to incorporate the well known "Start" button from
the Windows Platform into X Windows' Gnome interface. "We just can't
figure out how the hell to get that darn foot out of there!

Første gang jeg så denne eller en lignende side, var det angiveligt
Microsofts EU-divisions side på nedenstående officielt udseende adresse
(siden findes vist ikke mere):
http://www.microsoft.eu.org/linux/

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:
http://counter.li.org/enter-person.php

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-02 14:27

On Sun, 18 Aug 2002 06:09:29 GMT, croaks <croaks.news@kandu.dk> wrote:

> Hejsa
>
> http://www.mslinux.org
>
> Er dette en joke?

Ja, i høj grad, og ganske underholdende.

Bedste citat på siden IMO:

What others are saying:

"They want me to be a whore!"
-- Linus Torvalds.

(:

--
Jonas @ 55.75, 12.42 | Husk på, de fleste browsere ikke tolererer
<http://verture.net/> | hovsa-programmering i den grad, som IE gør det.
- Miccel i d.e.i.w.ris+ros

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-02 15:05

croaks wrote:

> Hejsa
>
> http://www.mslinux.org
>
> Er dette en joke?

Det _må_ det være - det er i hvert tilfælde svært underholdende :)

> Croaks

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h
"Min kone ligner en kuffert"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 07-09-03 20:27

Synes jeg lige vil rette i det indlæg der er kommet 6 gange:

WINE er ikke en emulator, den gør det bare muligt at kører win programmer i Linux

Nu når i snakker så meget om Lindows, kan man komme til at prøve det, uden at skulle købe det først ???

Godkendelse af svar
Fra : croaks