/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
tv udsendelse om en god pølse
Fra : snaptil
Vist : 1100 gange
50 point
Dato : 06-01-05 06:21

hejsa
der var på et tidspunkt på dr eller tv2 et program om pølser, kvaliteten af dem mv.. nogen der kan huske hvad det hed. meget gerne et link
i programmet blev gøl tulip m.flere skældt ud

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 06:30

Jeg har lige lavet en Google-søgning, den gav en spændende rapport. I denne er også en gennemgang af hvilke TV-programmer der har været sendt om emnet. Linket giver mulighed for at downloade rapporten som PDF-fil:

http://www.google.dk/search?as_q=p%C3%B8lse+tv+g%C3%B8l+tulip&num=10&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=lang_da&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

Håber du kan bruge det til noget. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 06:45

hejsa nej det var ikke så meget ang. rengøringen men mere det program der handlede om kvaliteten af pølserne kontra en pølse fra en slagters pølser

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 06:48

Hvis du kan huske på hvilken kanal den blev sendt, kan man jo gå ind på deres hjemmeside og lave en søgning. Hvis du prøver DR1, prøver jeg TV2. OK?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 06:49

det var sådan et mad program hvor de gik og smagte på pølserne ..kender ikke navnet på ham.. men de laver tit mad

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 06:49

har prøvetr dr1 og kan ikke se noget på de 70 sider ang pølser

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 06:54

Tror du ikke det var i Mik Shaks Hjemmeservice, det kunne godt ligne ham. Han går meget op i at vise kvalitet og sammenligne med IKKE kvalitet. Altså en rigtig Mad-politiker/polemiker?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 06:54

Den blir så vidt jeg husker sendt på DR2.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 06:57

har lige kigget på billeder fra en af hans udsendelser og jov det er ham.. så mangler jeg bare at kunne finde et link om emnet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 07:04

Jeg har lige søgt efter det på DR1's hjemmeeside og det findes ikke. Det eneste der er om hans program er hans forskellige opskrifter. Måske kan du bestille en video hos DR, men sådan en tager de ca. 500 kr. for.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 07:05

Han staves i øvrigt Mik Schack. Så kan jeg ikke hjælpe dig mere.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 07:05

har lige skrevet en mail til dem.. så nu må jeg se.. ellers tak for hjælpen indtil videre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 11:56

Jeg mener, at huske noget sådant fra Rene ord for pengene eller måske var det Rabatten, men jeg kan i hvert fald se Henrik Dahl for mig i den forbindelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 11:59

Kære Bjarne - se lige her:

Citat
Fra : snaptil Dato : 06-01-05 06:57

har lige kigget på billeder fra en af hans udsendelser og jov det er ham.. så mangler jeg bare at kunne finde et link om emnet

Så er det jo hverken Rene ord eller Rabatten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:02

Jamen Arne når jeg ser, at du deltager i en tråd springer jeg alt andet en overskrifterne over for at undgå, at læse alt det crap du skriver og desuden er det ikke dit spørgsmål så hvad blander du dig for.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 12:03

Rabatten har netop på et tidspunkt lavet en "pølsetest", ja.
http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/foer_2004.htm

rul ned midt på siden.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 12:31

Når spørgeren nu siger at det ER Mik Schack, er det da dybt godnat at foreslå andet. Og ja dova rabatten HAR haft en pølsetest, men ikke som spørgeren beskriver det han har set. Altså er det IKKE Rabattens pølsetest der tales om.
Men den for Rabatten sædvanlige hvor folk i et supermarked vurderer ting.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:40
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 12:44

he he he omend det er trels at modtage mails vedr. kommentarer der ikke vedrører mit spørgsmål
så er det et yderst fedt link (:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:46

snaptil, når vi nu spammer dit spørgsmål så kan vi da i det mindste gøre det underholdende. Jeg har for øvrigt lavet det lige nu til formålet, men det får nok lov til at stå

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 12:48

mit spørgsmål drejer sig om kvalitetskøb dvs
fabrikspølser kontra slagterpølser(måske her under langelænder pølser)

det handler om at der i programmet blev fortalt at unge i stigende grad køber kvalitets pølser til dyre penge frem for billige discountpølser.. derfor er det ham jeg søger og ikke link om smagen eller link beskidte fabrikker,,

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 12:49

jaaa det skal du har allerede "misbrugt" det en gang til at drille en over msn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:57

snaptil dit spørgsmål er okay og jeg kan kun undskylde at jeg overså det om Mik Shack, men ham Arne skal altså have noget røg når han leger skolemester.
Håber du tilgiver.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 13:06

Det absolut eneste der kan findes hvor Mik Schack skulle have beskæftiget sig med pølser, er den udsendelse hvor han laver en ret: Sauerkraut med pølser og flæsk ala Alsace.
Der udtalte han, at det skulle være gode pølser med højt kødindhold.
Og der blev anbefalet tyske Bockwurst.
Det kan du finde på DR's hjemmeside under Mik Schack Hjemmeservice, opskrifter.

mvh dova

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 13:08

hmm håber ikke det er mig der husker forkert
.. syntes bare det var ham.. men som sagt har skrevet en mail til dem.. men som sagt handlede det om
Citat
Fra : snaptil Dato : 06-01-05 12:48

mit spørgsmål drejer sig om kvalitetskøb dvs
fabrikspølser kontra slagterpølser(måske her under langelænder pølser)

det handler om at der i programmet blev fortalt at unge i stigende grad køber kvalitets pølser til dyre penge frem for billige discountpølser.. derfor er det ham jeg søger og ikke link om smagen eller link beskidte fabrikker,,

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 13:10

måske skulle jeg lige spørge "langelænder" mener at de deltog som en af "de gode"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 13:12

dova

Lige præcis, det eneste du kan finde om Mik Schack er hans opskrifter. IKKE en liste over emner han har behandlet i sine programmer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 13:14

Jeg så en på et tidspunkt og det var åbenbart ikke den fra Rabatten fordi jeg husker, at Steff-Houlberg pølser vandt.
Jeg bryder mig ikke om langelændere, uanset knækket, fordi de smager som om det kun er fedt og mel, men min foretrukne er den røde fra Gøl, uhmm, bare temmelig dyr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 13:37

Nu er det jo sådan, at med hensyn til M. S's Hjemmeservice udsendelser, er det sådan at det er Tema-udsendelser, der omhandler de råvarer tilhørende den opskrift der laves i programmet.
Og der tales så løst og fast hos den person han besøger, om de varer der bruges og kvaliteten af dem.

Så derfor er det nærliggende at antage, at evt. pølsesnak fra M.S. er kommet et program hvor han lavede en madret der indbefattede pølser, og det er kun den ene jeg nævnte der har gjort det.

Så muligt er det da, at han er kommet med en henkastet bemærkning om, at unge køber kvalitetspølser i den forbindelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-01-05 20:19

hmm det var ikke nok noget henkastet .. det var en udtalelse fra direktøren fra ø-pølser samt flere slagter som havde et større salg.. og enkelte slagter som havde egne pølsevogne .. idet de fleste pølsevogne er sponsoreret af gøl