/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
redigere hjemmeside gennem IE ftp?
Fra : Jimmyboy
Vist : 878 gange
300 point
Dato : 06-01-05 01:54

Jeg bruger både coffee cup ftp, og filezilla ftp clienterne.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man redigerer sin hjemmeside via IE der jo har et indbygget ftp program liggende.

Jeg ved godt hvordan jeg logger ind, og også at det ikke er ligeså godt som en rigtig ftp client.

Men er der nogen der gider skære ud i pap hvordan jeg retter i f.eks index.html og gemmer og oploader på ny?
Og hvordan oploader jeg f.eks en helt ny side?

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 06-01-05 03:05

du skriver

ftp://"addresse":port

så højreklikker du på index.html og trykker på "åben med" og så vælger du det program du skal bruge til at editer
din fil med når du så er færdig trykker på "gem" og filen skulle være gemt på serveren

mvh makholm

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 06-01-05 03:12

ups det kan man ikke

ftp://"addresse":port

bruger id
pass

så skal du kopier den fil du skal arbejde med over i en foler på din egen computer (man kan ikke åbne og rediger via IE som FTP klient)
og når du er færdig med at rediger filen så skal du kopier den op på serveren igen
men jeg kan anbefale dig at kun tage en filer af gangen hvis du laver hjemme side ellers kan du let komme til at overskrive dem du liger har lavet med en gammel version

mvh Makholm

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 06-01-05 08:57

Det letteste er at have IE g stifinder åbne samtidig (..tilpasset, så de hver fylder ½ delen af skærmen), så kan du på helt normal vis trække filen over i stifinder med musen, højreklikke og redigere. Derefter kan du trække filen tilbage og vælge ja til at overskrive.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Jimmyboy

Dato : 06-01-05 11:07

Tak for svaret begge 2.

Det var helt klart nemmest at have mappen med mine filer, og IE åben samtidigt.

Utroligt det er så enkelt. Det var derfor jeg stirrede mig blindt på det.

Det er jo nemmere end at bruge en ftp client.