/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
remote desktop
Fra : makholm
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 06-01-05 01:34

Hejsa jeg skal vide hvad filerne heder til remote desktop

vores admin har fjernet dem i startmenuen og hvis jeg prøver at instaler den får jeg
af vide at den allerede er instaleret men hvor ligger den ?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-01-05 09:27

I Windows XP hedder det ikke længere Remote desktop, men fjernsupport - stien kan du se her:

C:\windows\system32\rcimlby.exe

Lars

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-05 14:37

Hvis jeres admin har fjernet betyder det normalt fingrene væk!
Nu ved jeg jo ikke hvor og hvordan, men jeg ved at der er firmaer der bortviser medarbejdere, der foretager uautoriserede indgreb i computere på firmaets netværk. Sikkerhed simpelt hen.

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 06-01-05 22:16

til larsfrohn

der er du forkert på den System32\mstsc.exe er en remote disktop client og den er med i xp

til BjarneD

ja den politik kander jeg der er også ude i produktionen men jeg er i en udviklings afd og hvis ikke vi kan pille så kan vi ikke lære = ikke udvikle så der bliver set lidt igemmen finger med den der var bar ingen it man på job jeg kunde spørge

mvh Makholm

Godkendelse af svar
Fra : makholm

Dato : 06-01-05 22:17

Tak for svaret BjarneD. du fik da lidt rat ....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 22:25

Her gælder det ikke om at få ret, men om at hjælpe, og det ser jo ud til at I klarer jer fint. Nu kan du jo så gætte på hvilken rolle jeg har haft i en firmastruktur