/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
åben alt filer i explorer!!
Fra : kvolsgaard
Vist : 1123 gange
50 point
Dato : 05-01-05 21:52

Hejsa.

Hvordan kan jeg få min explorer 6.0 til altid at åbne bestemte filer når jeg kliker på linket til dem. Eks. Når jeg kliker på et tiff billed på en hjemmeside kommer explore og spørger om jeg vil gemme eller åbne filen. Jeg kan ikke fjerne "fluebenet med spørg altid om dette", men jeg vil ikke have at den skal spørge om og bare åbne filen.

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 22:05

Du skal associere fil MIME typen med Explorer.

I stifinder vælger du menu'en Vis->Mappeindstillenger ..og vælger fanen filtyper. Finder den omtalte type vælger [Rediger] og vælger ved enkeltklik med musen, egenskaben åbn/open til at pege på Explorer.exe i det relevante bibliotek vha. knappen [Rediger...]. Hvis ikke egenskaben åbn eller open findes må du oprette den med kanppen [ny] i samme menu.

Klar snak ?

Dette hjælper imidlertid ikke meget,hvis du har andre programmer tsat til automatisk at 'reclame' disse filtyper. Programmer som f.eks. Realplayer, Mediaplayer, WinAmp, MusicMatch, Quictime, ACDSEE32 eller lign. Så må du først ind og lave om i pågældende programs opsætning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 22:14

Hmmmm..... har måske misforstået dig ? Vil du have en *tiff fil til at åbne i IE på en HTML side ?

Dette kan desværre ikke lade sig gøre. Du kan kun åbne billed filer af typen : *.bmp, *.gif, *jpg, *.jpeg og *.png på hjemmesider. Alle andre vil kun være til download.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-01-05 22:16

Hej Molokyle.

Når jeg åbner mappeindstillinger og vælger filtype og markere tif eller tiff kan jeg ikke vælge rediger (den er "remmet"/"grået" ud).

Hilsen

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 22:18

Hvorfor ? Fordi filen stilles til rådighed på siden via linkmarkøren anchor = <a> ... </a> : http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-01-05 22:18

Vil du have en *tiff fil til at åbne i IE på en HTML side ? = ja. Hvis jeg kliker åben.. åbner den også billedet i hjemmesiden. Vil bare have lavet det sådan at jeg ikke skal klikke ok hver gang.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 22:24

kvolsgaard -> Vi må lige have på plads at IE ikke kan vise *.tiff formatet (..så vidt jeg ved), så det giver ingen mening at associere *.tiff med Explorer.

Hvis du vil se hvilke filtyper IE kan åbne, så vælg menuen Filer->Åbn knappen [Gennemse] og klik på pil-ned under filvinduet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 22:26

Øeehh... Jeg bruger Win98 Se

..ved ik' med XP

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-05 22:30

Heiiii.... her er dit problem beskrevet af Microsoft : http://support.microsoft.com/?kbid=319829

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-01-05 22:42

Tak for svaret molokyle.
         perfekt ... Tak molokyle