/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
polall1l virus :-(
Fra : chrumstina
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 05-01-05 20:44

Hej

Jeg har fået denne ovenstående virus - og jeg har prøvet at bruge de råd og links der står her på siden uden held. Jeg har ikke købt et nyt antivirus program - de gratis online scannere finder forskellige virus på min computer - og det er jo ikke særlig troværdigt.
Har nogle nogen råd, der ikke er for komplicerede at bruge?
Mvh. Chrumstina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-05 21:06

Det nytter nok ikke at fjerne den hvis du ikke har andet beskyttelse en online scanners! Den vil bare blive ved med at komme igen!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-01-05 21:08

online scans er skam gode nok, men de skulle nu helst fjerne virussen osse. de forskellige navne kommer af hvilket firma der har softwaren. jeg havde en w32.pinfi (hos norton) som hedder w32.parite hos McAffee

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-05 21:25

Hejsa

Du er nød til at have en antivirusprogram installeret,for at holde diverse snavs væk fra computeren.
og hvis du ikke vil have en installeret,jamen så ser jeg ingen grund til at du får hjælp med at fjerne den omtalte virus,for den eller andre virus vil jo blive ved med at komme,når man ikke er beskyttet.

Her kan du få et gratis antivirusprogram, der er helt på højde med købe programmerne

AVAST

Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet

http://www.avast.com/eng/download.html

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : chrumstina

Dato : 06-01-05 09:08

Hej igen

Jeg har AVG installeret - så jeg har et virusprogram. Men det kan kun lokalisere virussen - ikke elimere den.
Tak for svarene. Jeg prøver links'ene

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 20 point
Dato : 06-01-05 09:12

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : chrumstina

Dato : 06-01-05 09:18

Tak for svaret briani. Jeg har mener jeg ptøvede spyware i går her, menher mente jeg at downloadningen gik død (men det kan være at den tager lidt over 1 time med min forbindelse) Dvs. jeg skal først downloade programmet - derefter genstarte i fejlsikret tilstand og så køre programmet der?

Jeg skal på arbejde - så jeg prøver disse råd i aften

Mvh. Chrumstina

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-01-05 09:30

Hejsa igen

Først skal du hente programmet og gemme det et sted du kan huske

Og så genstarter du i fejlsikret tilstand og så køre du programmet

Mvh og god arbejdslyst
brian