/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ronson Lightere
Fra : steno
Vist : 4679 gange
120 point
Dato : 05-01-05 20:18

Er der nogen der om man i Danmark kan få repareret sine Ronson og hvor. Jeg har talt med Ronson Service. De har ikke reservedele til de gamle Varaflame Electronic. Jeg har 2. Den ene kører på et Varta 12.6V (Nr V 149 U). Den anden kører på 12V Ronson VR22-der bruger jeg Camelion A23 fra Harald Nyborg. Sidst nævnte ved jeg tænder. De 2 andre er en almindelig Varaflame, samt en Bordlighter også mekanisk. Påfyldningsdyserne er knækkede, og de er utætte ved ventil (ved flamme). Da det er nogle pæne lightere, ville jeg være glad for hvis nogen
kunne komme med et brugbart svar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 20:21

nu ved jeg ikke hvor du bor - men vi har fået vores repareret hos guldsmeden - både hvor vi bor og andetsteds gennem flere år

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-05 21:06

Jeg har altid blot indleveret mine Ronsons hos tobakshandleren. Ingen problemer i det. Har du en eller flere modeller der ikke kan repareres får du det at vide, og så koster det selvfølgeligt heller ikke noget.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 05-01-05 21:09

miritdk< i har simpelthen fået reparert jeres Ronson lightere igennem flere år ??? Griner...
Både hvor i bor og andre steder...hehe... jeg mener hvor tit sker det at man har brug for at få sådan en reperaert ?
Er det sådan noget der sker årligt ? hehe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-05 21:17

Trine

Nu har jeg brugt Ronson i de sidste 35 år, så det behøver jo ikke være årligt vel? Ronson blev engang kaldt verdens mest stjålne ligther. Der er vist aldrig nogen der har kaldt den Verdens bedste, så selvfølgelig kan den blive utæt både for og bag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 21:18

nope Trinethk - de går lidt sådan på skift

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 05-01-05 21:28

ja ok...bruger bare engangs ligther her :P
Har en tandens til at miste den slags ting...sååå

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-01-05 17:16

Til Trinethk. Jeg har fuld forståelse for, at du foretrækker engangslightere. Det er en privatsag, men hvorfor du går ind i mit konkrete Ronson Lighter spørgsmål fatter jeg ikke. Vælg dog nogle spørgsmål, du har forudsætninger,for at besvare-eller gå ind i. Som du konkret gør løber hele mit spørgsmål ud i sandet,fordi focus pludselig rettes mod dine indlæg. Resultat: Jeg får ikke besvaret mit spørgsmål!!!!! Jeg gentager spørgsmålet: Er der nogen der har forstand på Ronsonlightere. Samlere, filmekanik eller elektronik, og som enten ved hvordan man laver dem, eller hvor man kan få dem repareret. Jeg bor i Taastrup. Jeg kan da også tage billeder af lighterne. Jeg ved bare ikke hvordan, man lægger dem ind i kandu.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 17:20

steno - de fleste guldsmede der forhandler ronson kan faktisk reparere dem - jeg har ingen forstand på de lightere - men er de pæne og man ønsker at bevare dem så skal de jo laves

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-05 17:40

Du har da fået flere svar - det er bare at vælge, hvilket du kan bruge!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 17:42

Camillasmoster - det er jo ikke sikkert at nogen af svarene overhovedet KAN bruges - sååååå

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-05 18:32

I København findes der masser af Tobaks-forretninger, så jeg kan faktisk ikke se hvad problemet er? Gør som jeg tidligere har sagt og gå ind til en sådan med lighterne.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 12-02-05 22:02

Da jeg siden den 05.01.05 ikke har fået de konkrete oplysninger med brugbare svar. Tobaksforretningerne holder ikke. (Jeg har prøvet 6 steder) trækker jeg hermed spørgsmålet tilbage.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 05:14

steno - Det kan du bare ikke. Du har stillet spørgsmålet og der er blevet kommenteret på det. Så dine point er brugt og du kan ikke få dem tilbage igen. At du ikke synes at du har fået de konkrete oplysninger og/eller svar du helst ville ha' haft, er ærgerligt. Men der er altså alligevel en masse mennesker der har forsøgt at hjælpe dig til det rigtige svar.
Så tag nu alligevel at prøve at finde den kommentar der har været den bedste, og så luk spørgsmålet og sig tak for vi forsøgte. Det ville være pænt af dig. At ingen af vore svar kan bruges, er lidt mærkeligt. Jeg bruger stadig Ronson og får dem repareret når det er nødvendigt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 14:58

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : Zonet

Modtaget 60 point
Dato : 14-01-06 16:27

...

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 14-01-06 16:37

Tak