/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lave DVD menu system
Fra : xyzzygy
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 05-01-05 17:50

vi har i skolen lavet en film om mobning, som vi vil brænde ned på en dvd, men vi ville gerne ha sådan et menu system, som alle DVDer nu har, findes der ikke et program (må osse være demo / trail ) hvor man kan lave det menusystem og så sætte sine egne optagelser ind?

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-05 18:02

pinnacle har et på deres hjemmeside som er gratis i 30 dage som er meget bruger venligt.. det skal være ver.9.0 eller nyerer

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 18:03
Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-01-05 18:08

hmm, 230 mb, ja ja, jeg prøvede deres DVD creator 2 forleden, men det kunne ikke klare tricket, WMM (windows Movie Maker) kunne sq det samme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-01-05 20:14

Nero har et menusystem når man brænder DVD'er

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-01-05 21:23

nero? hvor? har jeg sq ikke opdaget.

CCjunior, der er tilsyneladende kun 2 færdiglavede menuer, og de macher ikke lige mine behov, "love" og "familiens standtur"

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-01-05 08:44

nej..men det er fordi det er en demo..i fulde version og der er mange flere..du kan jo redigerer i selve menuen.. ændre titel navn osv. så kan du lave en menu med din egen bagrund...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-01-05 08:49

jeg har lige prøvet.. du ligger en af menuerne ind.. åbner den op i redigering. ude i højre side vælger du baggrund, så finder du det billede som du gerne vil have som baggrund. bagefter kan du ændre på kapitel navn og hvor mange kapitler du vil have på hver side..

Godkendelse af svar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-01-05 08:53

Tak for svaret CCjunior. jeg skal nok bare lige rode lidt mere med det.