/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Træning!
Fra : 10.Totti
Vist : 506 gange
15 point
Dato : 05-01-05 17:44

hey

er en dreng på 15år der godt ku tænke mig en pæn mave og et par store arme:P

hvis jeg løber 1,5km hverdag og laver 100mavebøjninger og tager 100 med en 5kg håndvægt pr arm...vil man så begynde og ku se noget? og hvis ja hvorlang tid?? er ik overvægtig...er 1,80 og vejer 62..
andre tips??

Totti

Kommentar
Fra : pims

Dato : 05-01-05 18:06

Hey Totti, det er vigtigt at du starter langsomt op, ellers overbelaster du kroppen unødigt.
Det er også vigtigt at indtage rigelig med væske og Mc Donalds mad er en dårlig ide hvad kost angår. Sørg for at spise sundt, hvis din krop skal trænes op, skal den ha' noget ordentlig føde at arbejde på. Hvor lang tid der går, før man kan se noget er svært at sige. For mig gik der ca. 14 dage før der begyndte at vise sig noget. Men hellere tålmodighed end fibersprængninger og det der er være. Held og lykke med det og god fornøjelse. Mvh. Pims

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 05-01-05 18:12

jamen har skam trænet mine arme før..og os mave lidt....så det er ik helt nyt...

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 05-01-05 18:39

Omkring styrketræning af armene er det faktisk bedre og hurtigere, at du finder nogle vægte du lige præcis kan bøje armen fra helt strækt ti gange og så holde fem minutters pause, gøre det igen og holde fem minutters pause og tage op til ti igen.
Hvis du træner med en vægt du kan bøje rigtig mange gange, er det mere armens udholdenhed du træner, og selvom det også er styrke giver det ikke så meget synlige muskler.

Og i det heletaget er det ikke hvor mange mavebøjninger du tager, men at du bliver ved til du ikke kan mere. Holder en pause på fem minutter og gør det igen. Hvis du kan tage mange mavebøjninger kan du sænke det antal du kan klare, og derved spare tid, ved at hæve benene.

Bare at mosle derudaf giver ikke rigtig noget. Husk at kosten skal være fiberrig og proteinrig. Og husk at varme op og strække ud.

Mvh
Felix30

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-05 18:51

Og husk så også på, at det slet ikke er godt for en på 15, med hård målrettet træning.
Det er fordi din krop endnu ikke er fuldt udviklet.
Og det er meget vigtigt, at du får den rigtige kost, og nok af det, for at din krop får den energi den har brug for ved at du begynder at træne, og du er bestemt ikke overvægtig, nok nærmere tynd.

mvh dova

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 05-01-05 18:57

Ja dova har helt ret. Din vægt er da i den lave ende. Og nej styrketræning er ikke en god ting til en dreng på 15. Det havde jeg lige overset. Faktisk vil jeg mener at du ikke bør styrketræne når du ikke vejer mere.

Accepteret svar
Fra : kurtemu

Modtaget 15 point
Dato : 05-01-05 23:52

Pjat med jer.

Han kan sagtens træne, hvis han vil... Tjek denne artikle ud http://www.motion-online.dk/styrketraening/artikler/boern_og_styrketraening/.

Han skal bare ikke overdrive.
Hvis du vil have større overarme med en 5kilos håndvægt, så skal du køre meget langsomt op og ned lige indtil du syrer fuldstændig til og så 5min pause og så en køre du igen til du syrer til og det gør du 3 gange.
Det gælder osse når du får fat i en større håndvægt..

Kommentar
Fra : jespertamm

Dato : 11-01-05 20:54

man kan komme med mange kommentar men du skal selv føle på din egen krop når du ikke kan mere her er et godt sted og kigge så kan du få nogen tips og køde råd
er slev blevet en del større på så to mdr har så også taget proteindrik og virker
kan kigge på følgende add www.getbig.dk

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 20-01-05 19:00

Tak for svaret kurtemu.

Kommentar
Fra : Sinoho

Dato : 31-01-07 13:13

Heey jeg er 1.80 høj vægt 80 vil bare hører om hva i siger til mit program
(1 dag. Bryst Triceps) (2 dag. Skuldre Biceps) (3 dag. Ryg ben) Maven træner jeg der hjemme
Svømmer 2-3 gange om ugen mindst 1 gang om ugen spiller fodbold træner også thaiboxing bare for sjov sammen med min ven ....