/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
red alert på xp
Fra : zmq
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 05-01-05 16:46

hey jeg har lige købt ny com til mor og far :p og min far er fanatikker i red alert og den nye com. køre self. xp pro men red alert kan kun køre på win. 95/98 og jeg har sku brugt for lang tid på at kigge efter en noget patch eller et eller andet så jeg kan install det.... men hvis i lige kunne lægge et link. :)'
på forehånd tak :)

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 05-01-05 17:25

jeg køre "RA" på min XP
hvis det ikke virker kan du sætte den til at køre det som 95 eller 98 højre klik på iconet (ikke genvej) og vælg fanen "compatibily" vælg så den format den skal køre i så virker det

hilsen Hesp

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-01-05 17:38

måske, det plejer ellers aldrig at virke, men måske skulle man gå up2date med Generals

Kommentar
Fra : zmq

Dato : 05-01-05 18:52

omg xyzzygy læs dog inden du skriver ikke :)

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 05-01-05 18:52

Jeg har også samme problem med RA og kan heller ikke få den til at virke med guiden programkompabilitet.

Kommentar
Fra : zmq

Dato : 05-01-05 18:53

hesp hmm ja men mit problem er også at jeg ikke kan install det det er der problemet kommer er....

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-01-05 18:57

som jeg siger, programkompabilitet SUX, og RA er altså temmeligt DOS agtigt, det er prisen for at opdatere, de gamle klassikere virker ikke, og ja, jeg så godt at han var RA FAN, men alligevel, eller ra2 så.

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 05-01-05 23:17

okay i har nok ret det er i ME
har lige intaller den i xp og det virket lidt i dos version
men er MEGET langsom
jeg gik ind i stifinder og valget pro.kompa. 95 og den kunne godt installer den
men jeg skulle spille den i dos øv øv

Kommentar
Fra : zmq

Dato : 10-01-05 09:21

jamen jeg ved bare at man kan få et eler andet program hvor man kan køre det i jeg kan ikke lige huske hvad det hedder men progarammet menner lidt omdem man også bruger til at spille de gamle nitendo på pcèn

Kommentar
Fra : wizard01

Dato : 28-04-05 12:19

jeg har fået den til at køre med min xp.

det er flere ting du skal gøre....
det første du skal gøre er at slå autorun fra så cd'en ikke starter op af sig selv.
det andet er det med programkopabilytet og sætte den til win 95/98 i alle exe filer
både på cd'en og det installerede spil...
det tredie du skal gøre er at udskifte THIPX32.dll med en større version...

Så skulle det køre for din far....

Kommentar
Fra : peacekeeper

Dato : 03-07-06 15:09

Jeg ved ikke om du ved det men jeg mener at der er kommet en ny red alert med
Commander and Conquer First Decade hvor Red alert med ekstra og tiberian sun er med og jeg mener at udgiveren har lavet den om så den kan køre XP