/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Installation af certifikat
Fra : liljo
Vist : 322 gange
100 point
Dato : 05-01-05 13:46

Jeg har fra Told-skat fået et cetifikat men bliver mødt med et fejl nr. ved installation lydende "the error 80070002". Foreholdt TS dette sender de blot et nyt certifikat. Dette er nu sket 3 gange uden bedre held. Kører XP og explorer 6.0 og alle windows opdateringer er foretaget. Hvad gør jeg forkert, hvad mangler jeg

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-01-05 13:51

Har du fået en pinkode tilsendt også?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 13:55

Det er TDC der leverer certifikaterne og de yder også support
http://privat.tdc.dk/digital/

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 05-01-05 14:17

Selvfølgelig har jeg fået og brugt diverse pinkoder korrekt. Mails til TDC bliver ikke besvaret og telefonisk får man en sludder for en sladder (når man endelig kommer igennem) mgl opdateringer m.m. den går bare ikke derfor håber jeg på at nogen andre kan give gode og bedre råd/har været udsat for det samme fejlnr. eller lignende

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:25

Hvis du får en sludder for en sladder har du enten været uheldig eller har givet ufuldstændige oplysninger, som du egentlig også gør her. Fejlkoder er desværre ikke noget magisk der åbner dørene
Du kan se her hvad en søgning på fejlkoden giver og den er svær at spore når man ikke sidder med computeren, hvilket nemt kan være forklaringen på at du ikke kan komme igennem ved support. Noget kunne umiddelbart tyde på en opdateringsfejl på din maskine som ikke har noget direkte at gøre med certifikatet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:25

Hvis du får en sludder for en sladder har du enten været uheldig eller har givet ufuldstændige oplysninger, som du egentlig også gør her. Fejlkoder er desværre ikke noget magisk der åbner dørene
Du kan se her hvad en søgning på fejlkoden giver og den er svær at spore når man ikke sidder med computeren, hvilket nemt kan være forklaringen på at du ikke kan komme igennem ved support. Noget kunne umiddelbart tyde på en opdateringsfejl på din maskine som ikke har noget direkte at gøre med certifikatet.
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&View=en-us&s=1&c=0&qu=error%2080070002

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 05-01-05 15:17

Citat
Selvfølgelig har jeg fået og brugt diverse pinkoder korrekt.

Undslyld jeg spurgte.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-01-05 16:33

Hvor i installationsprocessen får du fejlmeddelelsen?

Har du lukket alle andre programmer og browsere under installationen?
Kører din pc i øvrigt ok?

Kommentar
Fra : liljo

Dato : 05-01-05 16:43

Hej Paulus1
Jeg får fejlmeldingen når jeg siger ok til certifikat.
Alt på nær outlook2000, hvor linket til told-skats hotel med nr.kode er og hvor pinkoden sættes ind er lukket.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-01-05 17:49

Første gang fik du sikkert besked på at godkende et activex komponent.
det hedder 'Util Class' og på win-me ligger det i mappen 'C:\WINDOWS\Downloaded Program Files'
og er udsendt/kommer fra ' https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe'

Du kan (som jeg husker det) kun prøve med din pinkode en gang, derefter er den ugyldig, derfor sender de dig en ny.

Tanken var at du starter forfra, ved først at fjerne 'Util Class' , og atter bede om en ny kode.

Kik også lige på http://login.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_login_om

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : dragen_80

Dato : 25-02-05 12:07

vil lige gøre opmnærksom påat hvis koden er blevet brugt en gang kan den ikke bruges mere det er en sikkerhed de har lvet