/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Indtaling af kommentarer
Fra : fasan
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 05-01-05 13:26

Jeg har købt et digitalt videokamera (Panasonic NV-GS120EG) og Pinnacle Studio AV/DV til redigering. Jeg er godt tilfreds med denne sammensætning, men jeg kunne godt tænke mig at indtale nogle kommentarer til mine optagelser.
Er der nogen der kan anbefale mig en god bordmikrofon ELLER et godt headset til ovennævnte brug - til en pris der ikke ruinerer mig ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 14:18

en ganske almindelig bordmikrofon koster bare ca 30 kr - og er udemærket - med headset kan du til gengæld reducere udenoms støjen - og de koster jo heller ikke en formue -

Kommentar
Fra : fasan

Dato : 05-01-05 14:45

Hej miritdk
Ja en almindelig bordmikrofon kan fås til meget rimelige priser, men hvilken er rigtig god ?
Jeg HAR en sådan "billig" bordmikrofon, nemlig den der fulgte med det Creative SoundBlaster Live lydkort som jeg har i min maskine. Jeg har forsøgt med alle mulige opstillinger for at få den til at lyde godt, men den er elendig og opfanger ethvert pust - da man skal tale direkte ned i den for overhovedet at få noget som helst optaget. Så billig behøver den ikke at være !
Hvorfor jeg nævnte et headset, var at der er flere der ikke har mikrofonen anbragt lige foran munden og derfor mente jeg at man kunne undgå denne pustelyd.
Jeg har også hørt om DIGITALE og ANALOGE mikrofoner - hvad vælger man ?
Er det ikke en fordel at have et headset, hvor der er lyttebøffer med i samme hug ?