/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå blink
Fra : CCjunior
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 05-01-05 13:21

Jeg har fået et nyt ikon ned i højre hjørne.. det ligner et ikon med et blåt blinklys forean. når jeg holder makøren hen over så står der nogle talrækker 212.54.64.106 hvad dælen er det og hvorfor er det ligepludseligt kommet...
Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 13:24

Hvad har du installeret for nylig?
Prøv at højreklikke på ikonet og se hvad der står.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 05-01-05 13:28

Du kan prøve at åbne programmet... Hvis det er noget du selv har installeret, så lad det være Ellers er det sikkert spyware, og hvis det er det, kan du f.eks køre en scanning med Ad-aware som kan hentes fra download.com

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 13:33

jeg kører med spybost og den finder ingen ting. jeg har avast som virus scan og den finder ingen ting..
jeg kan ikke vælge ikonet.. jeg kan gå ind menuen og få det skjult, men det ændre jo ikke på det..er der en side med ikonoversigter fra windows eller lign..
så kan jeg måske finde det der

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-01-05 13:34

IPadressen er fra Tiscali hvis det siger dig noget.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 13:37

det er der jeg har min forbindelse.. men hvad dælen mon det er ????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-01-05 13:44

Hvis du har en firewall/virusprogram, så er det garanteret det der siger, at det er på tide, at du opdatere dit programmel.

Prøv evt. højreklikke og vælg opdater eller lign.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 13:45

Kunne det være en firewall?
Det er i hvert fald relateret til din opkobling og med den IP adresse "lugter" det ikke af snavs

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 13:48

Outpost firewall er blå med et spørgsmålstegn og den viser IP adressen når man fører markøren hen over.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 13:49

syntes jeg nemmelig også..jeg er ved at køre nogen forskellige online scannere fra Arlets hjemmeside, jeg kan sq ikke li når der er noget jeg ikke selv har anbragt.
Jeg har lige prøvet at slå den firewall fra som er i xp men det er heller ikke den..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 13:51

Start - Kør
skriv msconfig
klik OK
åbn fanebladet start
tjek hvad der starter med windows
skriv evt hovedpunkterne her

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 13:57

ALiUsb20
Gsicon
dslagent
nvcpl
nwiz
nerocheck
incd
ituneshelper
itouch
logi_mwx
jusched
psdrvcheck
qttask
nvmctray
mmtask
camtray
ctfmon
msnmsgr
adobe gamma loader.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:04

Nr. 2 er tilsyneladende et ikon fra Eicon Networks og så tænker jeg straks modem eller lignende for det er det Eicon laver.
Siger det dig noget?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 14:06

det er et eicon modem jeg har fra tiscali.. så det skulle være ok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:14

Prøv, at deaktivere det i msconfig-start genstart og se om det er den blå
Du kan bare aktivere igen bagefter.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 14:18

jeg har lige genstartet uden at lave nogen ændringer og nu forsvant den.. men jeg ved at den kommer igen...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:20

Det fortalte jo ikke så meget, men du kunne jo prøve at se i joblisten om Gsicon.exe kører nu

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 14:30

det er ikke meget.. den løber fra 0-5 % i cpu kraft..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:33

Jeg tror, at du skal forsøge med midlertidige deaktiveringer for at finde ud af hvad styrer det ikon, men jeg er temmelig sikker på, at det er noget der vil opdatere et eller andet som Live update.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 14:41

jeg tror sq jeg har fundet ud af det.. Jeg kører med Avast virus scan og det lader til at det er når jeg prøver at sende noget som er vedhæftet..
den poppede op da jeg prøvede at sende en stor fil til mig selv, men selvom jeg har slået avast helt fra så kan jeg sq stadig ikke komme til at sende den skide mail til mig selv...underligt...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 14:46

Avast har mange sjove funktioner, se bare deres opdateringsmeddelelse (voice).
Jeg vil lige kigge lidt i Avast, som jeg har på min bærbare for at se om jeg kan finde nogle guldkorn.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-01-05 14:48

det må du meget gerne..indtil nu har jeg været meget tilfreds med det.. jeg har fundet virus på com endnu som den ikke har fanget.. flot af en gratis scanner...

Claus

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-05 15:03

Jeg har været ved, at kigge og det synes nu ikke som om, der er mange indstillingsmuligheder. Der er dog en, hvis du går ind i Program settings (Højreklik på Avast ikonet) så er der et punkt der hedder chest og der er begrænsning på "file to be sent", den kunne du jo prøve at øge og så er der Alerts som kunne have noget med dit blå blink, at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 12:48

Tak for svaret BjarneD.

Det har jo vist sig at være Avast som bare scanner min mail.. af en eller anden grund fryser billedet så fast ned i proces linine og forsvinder ikke igen..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 12:53

OK, så blev vi så meget klogere.