/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken HP iPAQ PDA? Evt med kamera...
Fra : Tobster
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 05-01-05 10:41

Jeg er på udkig efter en god HP PDA, men hvilken én vil I anbefale?
Kamera i den er ikke et must...

Jeg har lift kig på følgende:

* HP iPAQ Pocket PC Rx3715 Mobile Media Companion
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=95172

* HP iPAQ Pocket PC Hx2750
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112658

Eller evt. denne med telefon i:
* HP iPAQ Pocket PC h6340
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96868

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 05-01-05 12:23

Hej Tobster

HP 6340 er på tilbud lige omkring nytår til 1.995,- inkl. moms, så de priser der er nu er klart for høje i forhold til deres indkøbspriser mellem jul/nytår.

Om du vil have telefonen indbygget er en smagssag, men da 6340 har nogle bedre spec. and de 2 andre modeller, og samtidig er billigere ville jeg helt klart vælge den.

Alternativt skal du kigge på Qtek2 som er magen til en 6240 + kamera.

Lars

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-01-05 16:14

Jeg har ikke den store viden på området, men er der indbygget GPRS i nogle af dem?
Jeg vil bl.a. bruge den til navigation, og det ville jo være lettest at der ikke var en sender "i vejen"...

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 05-01-05 16:31

Hej Tobster

Ingen af modellerne har indbygget GPS, men alle kan tilsluttes TomTom eller NavMan bluetooth eller "stik" navigation system.

Af erfaring virker stik bedst hvis du ikke arbejder med EDB til hverdag, og bluetooth er mere for de mere "fingernemme" EDB folk. Vores nabo købte på vores anbefaling et Navmann bluetooth, og det er røget ud af vinduet et par gange fordi han ikke er tålmodig nok til at vente på tilslutninger etc. Han fik så byttet til et TomTom med tilslutningsstik i bunden, og det virker mere til hans temperament.

Begge er gode med hensyn til at finde vej, jeg kan personligt lide Navman bedre end TomTom, men det er som sagt en smags (og temperament) sag.

Lars

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 07-01-05 13:54

Hvad med den Harald Nyborg har med indbygget GPRS?
Stoler godt nok ikke på alt fra Harald Nyborg, men er der ikek andre der produceres PDA'er med indbygget GPRS?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 14-01-05 08:03

Hvor har du se h6340 til så billige penge???

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 14-01-05 08:30

Hej Tobster

Jeg har været væk et par dage, og første set dit spg. her og nu.

I fobindelse med en bundling fra HP du kunne købe dem for 1999,- Tilbuddet var gældende for alle solgte 6340 frem til 30/12-2004. Så jeg ved der var mange som købte rigeligt hjem for at sælge til den "normale" pris efter nytår, og score den extra avance der var - inkl. TDC shops.

Der var ingen binding på abb. som kunne være en skjult omkostning, så det var et kanon tilbud.

Jeg ved ikke hvem som har lager af 6340, men du kan jo spørge i forretningen om hvornår de fik leverancer af denne model, og hvis det er før nytår, så er der jo basis for forhandling af pris. Jeg købte selv mellem jul/nytår 2004 og fik den for 1640 + moms

Lars