/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Min hund tisser ikke
Fra : Karina10
Vist : 2909 gange
50 point
Dato : 05-01-05 09:14

Min labradorhvalp (snart 1 år) er stoppet med at tisse!!!
Hun har ikke tisset (hvor vi har set det) siden søndag aften.
Hun satte sig for at tisse i går aftes (tirsdag), men i det høje græs kunne jeg ikke se, om der kom noget.
Hun har virket glad og frisk, hun spiser som hun plejer og hun kommer af med afføring. Hun har tabt sig og hun fælder en del, men det gjorde hun i forvejen, så vi venter egentlig på at hun kommer i løbetid.
Vi troede hun måske havde blærebetændelse, men er det ikke de forkerte symptomer??
/Karina

Accepteret svar
Fra : lunadc

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-05 09:48

Den er lidt svær at svare på, drikker hunden normalt?
Hvis ja så tror jeg bare ikke i har set den tisse, men hunden skulle nu da ikke tabe sig og fælde voldsomt før den kommer i løbetid, da slet ikke hvis den spiser normalt.
Hvis det var min hund ville jeg lade dyrlægen se på den, det lyder lidt mærkeligt.
Venlig hilsen
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-05 10:20

Hvis en hund holder op med at tisse, er der noget alvorligt galt med den, og så er det bare afsted til dyrlæge straks.

Men alligevel tror jeg din hund tisser uden du opdager det, for siden søndag er meget længe uden, og hunden ville allerede have meget ondt og være syg hvis den ikke har tisset siden.

så når du siger din hund virker glad og frisk og spiser, tror jeg bare ikke du har lagt mærke til, om den tisser eller ej.

mvh dova

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 05-01-05 10:23

Hej..
Tror i skal tage hunden en tur til dyrlægen..
Min mor har osse lige haft en hund der ikke ville tisse.. men hun blev mere oppustet på maven fordi hun ikke kunne..
Hun havde så urin-sten..
Det gjorde voldsomt ondt på hende når hun skulle tisse.. hun piv meget og prøvede hele tiden..
Hvis det er urin-sten din hund har skal den have skåne kost og piller som kan knuse stenene..

Håber din hund får det bedre..

Smor

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-01-05 11:05

dyrelægen

Kommentar
Fra : Karina10

Dato : 05-01-05 11:09

Vi har lige været ude at gå. Hun har tisset to gange - godt nok ikke meget, men hun har gjort det. Det ser jeg som fremgang. Jeg vil kontakte dyrlægen i eftermiddag, når jeg har en bil til rådighed.

/Karina

Godkendelse af svar
Fra : Karina10

Dato : 05-01-05 11:11

Tak for dit hurtige svar lunadc.

/Karina

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 05-01-05 11:23

Det var da så lidt Karina vil du lade os vide hvad dyrlægen siger?
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-05 13:45

Karina, din hund viser de samme symptomer som Silke, da hun var i den alder... Altså lige bortset fra det med at tisse.
Men Silke holdt op med at tage på og hun fældede noget. Ellers var hun glad og livlig, så alle med kendskab til retrievere sagde, at jeg bare skulle være glad for, at hun ikke åd sig fed.

--Hun havde hjerteorm, og hun var ved at dø af det inden hun fik flere symptomer...

Hjerte-lungeorm er meget udbredt i Nordsjælland, men den findes sikkert efterhånden i hele landet.
Smitten får man fra snegle, som kan sidde gemt i f. eks. nedfaldsfrugt. -Silke spiste nedfaldne æbler og mirabeller i efteråret og begyndte at tabe sig i løbet af vinteren. Hun fik konstateret sygdommen i april. Da var hun lige 1 år.

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 07-01-05 13:25

Karina hvordan går det, hvad sagde dyrlægen?
Bodil