/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp til windows xp
Fra : RaB
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 05-01-05 00:30

har lige formattere min computer.. og nu når jeg går ind på nogle forskellige hjemmesider vil den ikke åbne billeder på siden og nogle menu'er.. nogle gang vil den godt.. kan det være noget med java at gøre eller hvad kan det være..?? køre windows xp pro og har installert windows SP1a. syntes også min internet er vild langsom til at åbne nogle sidder.. har en 1024/128 forbindelse..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 00:46

Har du installaeret Java Virtual Machine, sióm anvendes til at vise visse java applikationer.
http://java.com/en/download/manual.jsp

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-01-05 04:57

Prøv at installere: java Runtime Environment.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 05-01-05 05:07

Jeg har kun haft problemer med andre Java scripts end den der følger med windows. De får nettet til at køre som om man har k56 modem igen. Så jeg kan kun anbefale at du bruger den der følge med xp og som indstalleres automatisk.

Hilsen

Morten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 10:18

har du forsøgt at bruge enten ctrl eller shift når du skal åbne links - billeder og menuer - det kan udemærket være lige det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 10:20

Jette, det er det samme vi foreslår med forskellige betegnelser.

TRavn_k01, der er ikke tale om java script der følger med XP faktisk følger der ikke nogen Java enhed med Windows XP og MS må ikke opdatere da de har fået en dom i USA der giver Sun Microsystems eneretten til Java. Du må blande noget andet ind i det og have andre problemer der driller.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-05 10:26

Der kan også være problemer med sikkerheds indstillinger i InternetExplorer og da vil man ofte kunne se om siden er blokeret ved, at gå til Vis i menulinien (når man er inde på en side med problemer) og vælge Rapport om beskyttelse af personlige oplysninger, hvor du kan se om der er blokeringer på siden. Endvidere kan visse firewalls blokere for funktioner til visning af visse ting på Internetsider.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 05-01-05 13:25

Prøv at gå ind i Internet Explorer og vælg:

Funktioner - Internetindstillinger

Gå til fanebladet Avanceret og kør ned til punktet Multimedier. Her kan du blandt andet vælge om der må vises billeder, afspilles animationer osv... se om de indstillinger er korrekte