/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Børnepas
Fra : calista
Vist : 1370 gange
175 point
Dato : 04-01-05 22:19

Har fået ændret vinterferien i forbindelse med katastrofen i Asien. Turen går ikke længere til Sri Lanka, men derimod Ægypten. (- noget af en ændring!!)
Nu er mit spørgsmål så, skal have mine børn have derhersens nye børnepas eller er det finno de står i både mit, min mands og mine forældres? (mine forældre skal med)
Jeg har søgt højt og lavt, ringet til Ægyptens Ambassade, dog uden at træffe andet end en telefonsvarer!

Hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 22:28

det må de da vide på det lokale paskontor her i dk

Accepteret svar
Fra : ahj

Modtaget 185 point
Dato : 04-01-05 22:30

De børn der står i forældrenes el. bedsteforældrenes pas før 1/10-2004 behøver ikke at få et børnepas. Kun enkelte lande accepterer det ikke. Har lige selv haft brug for at undersøge det. Vil lige finde ud af hvor jeg har læst det.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-01-05 22:31

jamen det gør de da naturligvis..men hende Calista har ikke tålmodighed til at vente

Men rolig nu..du kan sagtens nå det..

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-01-05 22:32

Ja jeg tror faktisk mest det er østlandene og USA

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 04-01-05 22:33
Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-01-05 23:00

Hej Calista

På denne side afsnit 2 står det
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72556

Mvh
Og rigtig god ferie
Mone

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-01-05 08:14

Skal selv afsted til Egypten til sommer.

Står børnene allerede i dit pas, er det helt OK.

Husk hele familien skal have Hebatitis A vaccination. (Skulle i også til Asien)

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 05-01-05 08:35

Dine spørgsmål skulle gerne fremgå af denne side - og nej det skal de ikke, ser det ud til.

http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72556

VH Thorendal

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-01-05 11:11

Øhm, paskontoret anede det ikke. Det laver jo kun passene (var svaret da jeg ringede og spurgte!)
Hepatitis A vacination? Det må jeg lige tjekke op på. Av av, jeg vil ikke stikkes!!

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 05-01-05 11:43

Tak for svaret ahj.
Er stadig ikke sikker, så jeg vil forsøge at få fat i Ægyptens Ambassade.
Havde derudover fat i min læge, for at undersøge det med vacination.
Han mener, at når man skal til Hurghada (som vi fex skal) er det at skyde gråspurve med kanoner, at få vacination med gammaglobulin (Havrix) Det skal dertil siges, at Seruminstitutet også foreslår samme vaciantion til fex de græske øer.. Og der tager vi jo rask afsted til, uden at tænke på "farer".