/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
viderstilling
Fra : openphone_unlock
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 04-01-05 18:52

hvordan ser koden ud til at viderstille til en anden side

vist man går ind på en side skal man efter x antal min. stilles videre til en ny side

Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 19:01

http://www.dejligbjerg.dk/:

Kopier dette script ind mellem <head> og </head>

<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="5; URL=http://www.dinadresse.dk">

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 19:02
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-05 19:04

Mellem <head> .. </head> sektionen i dit HTML dokument skriver du :

Kode
<meta http-equiv="refresh" content="X;url=ADRESSEN">

...hvor X i ovenstående er antal sekunder før der skal stilles om til ADRESSEN; som kunne være f.eks. http://dmi.dk ..eller hvad du nnu lyster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-05 19:12

Omstille til DMI efter 1 minut ?

Kode
<html>
<head>
<title> Viderestil efter 1 minut til DMI</title>
<meta http-equiv="refresh" content="60;url=http://dmi.dk">
</head>
<body style="background-color:#000000;">
<span style="color:#ffffff;">Stiller om til DMI om 1 minut ...</span>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-01-05 19:38

hej med jer
i er jo meget enige om det skal laves i en meta tag
findes der ikke andre måder at lave det på
da koden skal bruges på en side i webbyen og så stilles om til en anden side (uden for webbyen)
på webbyen kan man desvære ikke benytte meta tags

jeg ser frem til at høre fra jer / eller andre igen
på forhånd tak

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-01-05 19:39

hej med jer
i er jo meget enige om det skal laves i en meta tag
findes der ikke andre måder at lave det på
da koden skal bruges på en side i webbyen og så stilles om til en anden side (uden for webbyen)
på webbyen kan man desvære ikke benytte meta tags

jeg ser frem til at høre fra jer / eller andre igen
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 04-01-05 19:57
Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 04-01-05 21:28

øv øv desværre virker javascriptet ikke på webbyen da det er et gratis webhotel
man kan godt køre andre javascript der men desvære ikke med en body tag øvøv øv

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 22:15

Skrot det der webbyen... Det lyder da til at være noget suck.

Kig hos cliche... www.cliche.dk Der er ingen begrænsninger.!! Andet end på asp eller php. Men det er til at betale sig fra. Redskaberne til at lave din side kan du altid finde andetsteds...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-01-05 13:56

25 Mb. gratis plads uden reklamer her : http://www.frac.dk

Der er dog begrænsninger i forhold til visse 'ufine' scripts og visse filtyper : *.mp3, *mpeg, *.wmv, *.avi
Man må heller ikke have for megen trafik eller bruge sitet som 'lagerplads', men ellers er der frit slag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 06-01-05 17:39

jeg har hele min side hostet hos b-one hvilket jeg er 110% tilfreds med
men vil gerne have et par andre domæne navne / web hotel (gratis domæne) til at pege (viderstille)
og dem findes der da også mange af
nogle kan man bare ikke benytte feks "-&_" (bindestreg og underscore)
og ander kan man ikke lave auto viderstiling
(men man kan jo heller ikke få det hele "gratis")

jeg takker mange gange for de svar der er kommet.
metåden med <meta > kendte jeg godt
så point går til MOLOKYLE

Godkendelse af svar
Fra : openphone_unlock

Dato : 06-01-05 18:04

Tak for svaret molokyle.