/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVG, ANTIVIR eller AVAST?
Fra : JacobS.
Vist : 661 gange
1 point
Dato : 04-01-05 17:40

Hej

Jeg skal have et gratis antivirus program, og så ville jeg lige høre om hvilken der er bedst: AVG, ANTIVIR eller AVAST, og er de ligeså gode som de kendte købeprogrammer som: Panda, Norton, norman, osv.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 17:55

avast er i hvertfald men det er jo en smagssag for brugeren når alt kommer til alt

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 04-01-05 17:57

JacobS: Du kan roligt gå ind på www.grisoft.com og downloade AVGFREE antivirus version 7. Jeg startede med version 6 for over et år siden og har netop skiftet til version 7. Jeg har ikke været plaget af virus AVG har fanget dem alle.
Version 7 opdaterer så snart du går på nettet, hvis der er nye opdates.

Mvh

Duuki

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 18:00

Før kørte jeg med norton 2004, men blev træt af det!

Er AVAST lige så god som norton?
ER AVG lige så god som norton?

Og hvorfor synes i de er gode?

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 04-01-05 18:14

AVG. Passer sig selv og er hurtig at slå fra, hvis du skal installerer eller downloade noget, der kræver at antivirusprogrammet er slået fra. Den scanner automatisk hele systemet, når du ønsker det og scanner konstant al ind og udgående.

Mvh.
duuki

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 18:16

jamen det gør avast jo også!

Jeg vil sådan set bare vide om hvilken der er bedst?

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 04-01-05 18:41

Sitat: "Enhver so synes jo bedst om sine egne grise", Når jeg bruger AVG er det selvfølgelig fordi jeg synes den er bedst og i hvertfald ikke så knudret, som Norton kan være.

Mvh.
duuki

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 11 point
Dato : 04-01-05 18:56

Har kørt Avast i over to år og tænker ikke på at skifte

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 19:28

Hej, nu har jeg instaleret AVAST og synes det ser fint ud!

JEg har bare ikke fattet hvad man skal bruge VRDB, hvad er det? Det er ikonet med et i på nede i processlinien!

Hvordan fungere den?

JEg synes det er fedt at den selv henter opdateringer og at den selv køre en scanning en gang imellem, hvor tit gør den det?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 04-01-05 20:09

Har lige købt ny PC, hvor der var installeret Norman antivirus og firewall. Afinstallerede det efter få dage og vendte til-
bage til gode gamle Avast og Sygate.

Reset

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-01-05 00:53

Reset, netop disse 2 bruger jeg også.
JacobS, Hvad mener du med den kører en scanning en gang imellem? Den scaner hele tiden in + out
VRDB udførligt (hvis du kun vil have et ikon, kan du "putte" VRDB ind i det lille a):
VRDB stands for "Virus Recovery Database"; it was known as "Integrity Database" in previous avast! versions. The aim of VRDB is to help when, despite all the security measures, a virus gets inside the computer and the files are infected. With the help of VRDB, it is possible to repair infected files (return them exactly to their original state). VRBD is announced by an icon with the letter "i" in the system tray (next to the clock). If the icon is animated, the database is being created right now.

VRDB PRINCIPLE:
avast! creates an integrity database, i.e. it stores information about the actual state of the files, doing it three versions back for each file. The database creation/maintenance is performed either when the computer is idle, or when the screen-saver is running (any screen-saver, not only the avast! one). This database, once it is created, is updated each three weeks (this value may be changed by editing avast4.ini).
If any file is infected by a virus, it is possible to repair it, i.e. turn it to its original state. If there are multiple versions of the file in the database, you can choose which version you want to restore.

SETTINGS:

The settings of VRBD can be changed by clicking on the icon in the system tray with the right mouse button. There are three options:
Generate VRDB when computer is idle. avast! will create its database only when the computer is idle, i.e. when it is not being used.
Generate VRDB only when screen-saver is running. avast! will create its database during the time screen-saver is running. It may be any screen-saver, not only the one included in avast!
Disable VRDB generation. avast! will neither create, nor update the database. If you select this option, it will not be possible to repair virus infected files in the future!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-01-05 00:56

Avast er speciel fordi den har VRDB "Virus Recovery Database" . Med denne kan man lave backup af systemfilerne så det nemmere kan lade sig gøre at reparere filerne hvis de bliver inficeret. De fleste AV programmer kan i bedste fald slette filerne men så mangler man jo dem bagefter.
Derudover kan man scanne webmail og p2p programmer som kazaa og lite, ydermere scanner den også messenger. Auto update fungere ganske godt og smertefrit.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 05-01-05 14:30

Tak for svaret anyway.

og tak til jeg andre for jeres svar!

Jeg bruger nu AVAST