/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
DriveCrypt Pluspack og Norton Ghost.
Fra : nogoodbadguy
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 04-01-05 17:00

Hej, Mit system er krypteret med DriveCrypt Pluspack fra Securestar men bruger også Norton Ghost til at tage backup med.
Så er spørgsmålet er der nogle kendte problemer mellem de to programmer i forbindelse med at der er lavet et ghost af et krypteret system, som senere skal bruges til gendannelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-05 17:22

i følge securstar kan du.
http://www.securstar.com/faq_dcpp.php

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 09:34

Hej, har bootet op på en Knoppix cd da det er den eneste måde min computer kan starte på efter jeg har førsøgt at lave et image med Norton Ghost 2003 på et krypteret system.
Det går galt da computeren genstarter i pc-dos og ikke kan læse den krypterede harddisk. Den skriver at der mangler operativesystem. Så jeg prøver at dekryptere med en floppy som indeholder et recovery-tool, som gør at filerne på harddisken kan læses af Knoppix nu, men hvis der bootes på harddisken skriver den at den ikke kan finde noget OS.
Håber på en løsning, frem for at skulle til at lave en nyinstallatin af xp.

Stiller gerne flere point til rådighed til den med den rette løsning.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:09

Q: What happens if WinXP or other software crashes?
A: Data can be lost this way if WinXP crashes and will not boot and the boot disk is encrypted, the way to recover from this situation is to install the WinXP software on a new disk, or a new partition and decrypt the original boot disk, then the normal WinXP recovery tool can be used

Taget fra ovennævnte faq!

Hvis du kører winxp med ntsf system burde du da ikke have brug for et krypteringsprogram! winXP har det da indbygget mener jeg? Ihvertilfald winxp pro!

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:15

Ja, men det er ikke godt nok det ind byggede i xp, og krypteringen sker heller ikke on the fly.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:27

Det jeg ikke rigtigt forstår er at du siger den booter up i PC-Dos. Eller genstarter!! Norton tager i princippet kun et image af hele harddisken/partitioner! Det burde så være bedøvende at harddisken er krypteret! Hvor har du lagt det ghost image, og bruger du en ghost startdiskette til at indlæse det?

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:33

Der er ikke lavet noget image endnu. Der er et ikon af Norton Ghost i tray i windows hvor der vealges hvads den skal, og saa trykker man paa ok hvor den booter op i pc-dos og derfra er det gaaet galt.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:38

Tror jeg formaterer da jeg ikke har en ny harddisk eller ny partition.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:38

Hmm? Når du booter op nu, går den så ind i PC- DOS?

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:42

Nej, nu er der kun sort skearm med graa bogstaver ligesom i ms-dos, hvor der staar at OS is missing.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:43

Den registrerer slet ingen OS eller noget software.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:45

er der en prompt? så prøv at skrive exit og tryk på enter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:48

For en anden gangs skyld! Hvis du skal lave et image med Ghost så lav en ghost start diskette og brug den!! Problemet med at gøre det inde fra XP er jo at den skal bruge nogle filer på harddisken, og de er jo krypteret!! Altså går man i ring og får de fejlmeddelser du har! En anden ting er at et ghost image skal laves enten til CD eller på en ikke krypteret partition! Ellers er du jo lige vidt!

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-01-05 10:56

Så har jeg lært det, men der ikke noget at gøre, der står Error loading operating system.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 11:07

Tror osse du har rodet lidt for meget med det uden at kende konsekvenserne!! Desværre!! Så nok ingen vej uden om formatering!! Hvis du vil bruge det krypterings program så lav en speciel partion til dine data og så krypter den, eller vælg kun at kryptere visse mapper/foldere, istedet for hele OS'et! Så kommer du nok ikke ud for lige så store problemer næste gang du eksperimentere!