/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
skypebrugere
Fra : miritdk
Vist : 513 gange
10 point
Dato : 04-01-05 13:49

Flere og flere omkring mig er irriteret over at skype bruger for mange resourcer og gør andet brug af pc´en langsom eller fryser for en tid midt i det hele - hvordan oplever I der er brugere skype det ???????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 14:15

Jeg bruger skype, også til telefoni. Jeg har ingen problemer...

Det handler vel også om hvordan man passer på sin maskine.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 04-01-05 14:20

Ja, jeg har også stor glæde af Skype, i snart længere tid, og har ikke haft problemer med programmet.
Og det er sg'u billigt i brug på deres Skype Out.
Det er vel ikke fordi du har lignende programmer liggende på din HD, og det er disse der blokerer.
En "dårlig" firewall kan også gøre det.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 04-01-05 14:23

Miritdk
Jeg har brugt Skypetelefoni siden den kom på banen, har brugt den flittigt til at tale med min søn i Dubai og har aldrig haft problemer, hverken med brug af recourser eller samtalekvalitet. 1003jeppe
(til Taliskoko hvad kan man bruge Skype til udover telefoni??)

Kommentar
Fra : H2

Dato : 04-01-05 14:25

Jeg har løst det problem du beskriver ved at sætte min Ipaq, som jeg normalt bruger til navigation, op til at køre skype. Den kører det fint og jeg kan lave noget andet på min pcer.
Henrik

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 14:30

1003jeppe>
Man kan bruge den som Messenger, altså begge brugere har Skype, og så tale man med headset og en en lille mikrofon på. Ligesom når man bruger det til at ringe. Det er bare HELT gratis. Så kan man også sende tekst beskeder og små filer.

Du og din søn kan også bruge Messenger efter samme princip. Det er bare gratis. Med Messenger kan man også koble et webcam på. Så kan I se hinanden når I snakker... Jeg bruger et godt begynder-webcam fra Logitech til, jeg tror 200-300.- kroner.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 14:33

Mit indlæg kræver selvfølgelig begge har en PC med Skype eller Messenger på. Og et headset som beskrevet.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 04-01-05 14:41

Lige en bemærkning til Taliskoko gode indlæg.
Ja, begge programmer er rigtig gode, og selvfølgelig, som du skriver, at dem du vil snakke med har installeret samme program.
Men jeg har samtidigt oprettet en konto på 25 Euro, og ringet en del til de der ikke lige har programmerne, og jeg har siden medio oktober "kun" brugt 3 Euro fra min konto, og jeg har talt meget...!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-01-05 14:45

Klanger> Jeg bruger også Skype, hvor jeg ringer rigtigt. Det er bla. når vores alm. telefon er optaget, da vi har Cybercity telefoni, hvor det jo er gratis at ringe 24-7. (dog ikke til mobil og udland.) Så det er den ofte.

Generelt er Skype (og Messenger) jo et genialt system...

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 04-01-05 15:46

Jeg har brugt Skype i et halv års tid.Fra PC til PC virker det 100%,men hvis jeg ringer fra PC til fastnet,så klager folk
over,at min tale ligesom bliver hakket i stykker.Kan det skyldes,at jeg kun har 384 Mb Ram i maskinen.
Prosessor er 1 Gb,så det er vel ikke der det er galt.Er der nogle af Jer,som har en ide om,hvad jeg kan gøre
for at løse problemet.

oz1eqp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 15:50

Ja - jeg har selv haft glæde af den - og andre jeg kender også - men umiddelbart så synses jeg/vi at den er generende - for eks msn messenger eller yahoo messenger kører jo uden af forstyrre - og de har jo stort set samme funktioner. Skype er dog billigere til bla udlandstelefoni - jeg ved ikke om den også er billigere indenfor dk da jeg ikke har haft brug for det.
Men - ingen der laver noget andet og samtidig oplever at skype forsinker hvad man er i gang med ??? (hvis man sender beskeder skrifligt er det specielt generende - jeg oplever at det hele går istå lige når jeg modtager beskeder osv - men ingenting når der blot tales og har hørt flere med samme problem ) ??????????????????

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 10 point
Dato : 04-01-05 15:51

jeg synes ikke, at jeg har nogen problemer med resourcerne når jeg bruger Skype. Der kan nogengange være lidt "knas" synes jeg, men ellers er Skype et hit!

Har forresten fået den smarte Skypetelefon i julegave... skøøønt! Bortset fra, at jeg simpelthen ikke kan få lydindstillingerne i orden. Enten har jeg slet ingen lyd på puter, eller også kommer Skype-lyden fra puteren i stedet for telefonen... Vældig belastende, men jeg hitter vel ud af det lige pludselig

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 16:02

gad vide om jeg skal omformulere spørgsmålet eller hvad - men hmm - får se

vaxen tillykke med julegaven - håber du finder ud af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 21:23

nå det kom jeg ikke videre med - ærgeligt - men skidt pyt -

vaxen prøv om du kan finde mig på skype

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 10:16

h2 - vil du være sød at beskrive hvad du mener ????

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-05 16:22

Tak for svaret vaxen. gider ikke mere så du får lige point om ikke andet så fordi du har lidt knas

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 16:31

Ahhhhh, miritdk, den er tynd.... Det er sååååå synd for vaxen... Tænk at have nick efter en kombineret vand/støvsuger... Se, DÈT er synd...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-01-05 19:08

Tarrk mirit

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-05 19:11

Buhu... LOL