/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
six-pack
Fra : dr0zie
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 04-01-05 13:09

Hej jeg er en 16-årig dreng der er 172 cm høj vejer 0mkring de 52 kg, jeg kunne godt tænke mig at få en six-pack eller bare musklerne synligere for hvis jeg spænder maven mens jeg ligger ned og så strammmer huden kan man godt se musklerne men ikke sååå tydligt, og jeg vil gerne have dem synlige, jeg har tilmeldt mig et træningscenter men får først adgang om 2 md så i mellemtiden ville jeg træne min mave jeg har vægte og gulvet til rådighed.
De sidste 3 ugers tid har jeg trænet næsten hver dag maven men det var bare med almindelige mavebøjninger, og en ting til man snakker altid om at ændre sine spisevaner og spise ting uden fedt og sukker , men der er et problem at jeg jo ikke laver maden herhjemme så, hvis jeg også bare kunen få nogle råd til at eventuelt ændre min kost på skolen og til morgen mad,

Håber i kan hjælpe mig, forresten jeg svømmer sådan frivilligt 2 gange om ugen hvor jeg svømmer ca 1 time og svømmer 1-2 km, og så ror jeg også (inrigger + kajak) 1 gang om ugen her om vintern..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 13:27

sorry det eneste jeg kender som sixpack er noget med øl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 13:27

sorry det eneste jeg kender som sixpack er noget med øl

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 04-01-05 13:29

hehe

Kommentar
Fra : superseile

Dato : 04-01-05 15:58

Sørg for at spise godt og fiberrigt om morgenen.Få godt med kulhydrater(ris, pasta, osv) med evt tun og æg til frokost. hold dig fra fedt og sukker og bliv endelig ved med mavebøjningerne. Good luck

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 04-01-05 19:26

jo tak men har i nogle gode øvelser jeg akn lave hvad skal jeg fx spise til morgenmad der kan jeg jo godt nogen lunder bestemme hvad jeg spiser :O
håber ikke du siger havergryn :(

Accepteret svar
Fra : superseile

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-05 21:25

Gode produkter på morgenbordet er f.eks.: Yoggi o.a. fedtfattige yoghurter, fedtfattig mysli, HAVREGRYN og groft brød.

3 genveje til vaskebrættet

1. Mavebøjning
Sæt dig som vist. Rul langsomt op og før skiftevis albuerne over mod det modsatte knæ. Lav så mange gentagelser, du kan.

2. Sidebøjning
Tag en håndvægt i den ene hånd og tag fat med den anden på modsatte side af hovedet. Bøj lige til siden. Vægten skal være så tung, at du føler modstand. Skift side, når du er træt.

3. Taljevrid
Find et kosteskaft og læg det over skuldrene. Drej først til højre. Fortsæt så mange gange, du kan. Det er vigtigt, at du hele tiden ser lige frem.

Du kan evt. tage en prøvetime i et motionscenter, de fleste har gode mavemaskiner. Sørg dog for at få god instruktion, inden du går igang.

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 13-01-05 17:57

som sagt sørg for at spise sundt! og hold dig væk fra mac D,det er lige til at få mave musklerne til at forsvinde! Til morgen mad skal du spise noget med kostfibre og proteiner i! det vil sige, ikke choco pops ;) hehe.. det kan fx være fitness fra nestlé, eller kellogs special, men du kommer jo ikk uden om at det bedste vil være havergryn, eller nogler skiver rugbrød! til frokost er det godt hvis du spiser æg, tun og rugbrød og andre ting med protein i, uden meget sukker!

for at træne maven, kan du lave normale mave bøjninger, lav dem forskellig, nogler hvor du kører langsomt hele vejen op. andre hvor du kører hurtigt lidt op. huske også at tage skråmavebøjninger! du kan også holde dine håndvægte bagnakken og tage mavebøjninger, for at få ekstra godt resultat.

men hvis du vil træne din mave rigtig godt, skal du anskaffe dig en pilatesbold eller en mavebænk!

håber du kan bruge rådene :)
Mvh Gate

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-01-05 11:48

pilatesbold er det de der store bolde ? hvis jaa hvordan kan de hjælpe enP

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 14-01-05 18:13

ja det er de store gummibolde.. de hjælpe ved at du skal tage mavebøjninger på den, på den måde kan du træne maven meget mere, du skal selv gøre hvor hård det skal være og så skader du heller ikke ryggen ved det.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-05 16:10

Jeg ville ik sige normalt at det var nødvendigt at skifte hele sin spisevane pga. man godt vil være mere trænede.
self. hjælper det at holde sig fra slik osv. men hvis du tager mavbøjninger og har gjort det i 3 uger, så burde du snart kunne se et resultat, ellers gør du noget forkert!
men det kommer igen an på hvor mange du laver, hvis du kun laver 10-20 mavebøjninger om dagen, for du ik så meget ud af det, du skal gerne op på 100-200 og længere op.
bare sørg for at tage så mange du kan hver dag, så skal det nok lykkes

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 12-01-06 22:44

Tak for svaret superseile.