/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
katastrofen i østasien - og.......
Fra : miritdk
Vist : 466 gange
10 point
Dato : 04-01-05 12:18

jeg har nogen gange undret mig om det bare er mig eller om andre også undrer sig - for jeg har ikke hørt om der evt skulle være sket noget med skibe i området.
Nogen der ved noget om det ???????????????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-01-05 12:22

øø jeg forstår ikke, det spøgsmål her. Hvad er det for noget med nogen skibe ? .. Alle de skibe der er, er vist ganske sikkert i havn til de ved om der er fare for flere flodbølger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 12:24

luke2000 - jeg spekulerede bare over om der var skibe der kom i knibe osv under bølgen/jordskælvet - der jo foregik under vandet - er det så svært at forstå ????????

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 04-01-05 12:25

Oceangående skibe blev ikke berørt, da bølgen "kun" var 1-2 meter høj.
Det var først da kontenentalsoklen rejste sig, og tvang vandmasserne opad .. det blev til en bølge på 8-10 meter.
/PG

Accepteret svar
Fra : Luke2000

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-05 12:26

nåå ja okay, det er lidt nemmere at læse, hvis man serlv indsætter ,,,,,'er

De store i Danmark. Mærsk Sealand, Torm og Norden har ikk mærket noget til det.. Med hensyn til skibne. Og det skulle kun være små skibe der er ramdt.

Se evt http://www.finansnyheder.dk/News/ShowNewsStory.aspx?StoryId=8860156

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 12:26

Jeg har hørt om det og grunden til at skibe ikke har haft problemer er at havet ikke kom i oprør, men bare hævede sig med skibe og hvad der ellers var på overfladen.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 12:41

Tak for svaret Luke2000.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-01-05 12:49

Det var så lidt det var et godt spøgsmål.. Jeg havede heller ikke rigtig selv tænkt over det. Men man har sådan set ikke rigtig høre det omtalt og de har ellers været vidt omkring.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-01-05 13:34

Troels Kløvedals Yacht Nordkaperen lå i området, og de mærkede kun en stor bølge. Ikke noget at snakke om for de folk. De ringede dog til en ven på land, og netop imens samtalen foregik, kom bølgen. Hans hus lå/ligger ca. 3 meter højere end de andre i landsbyen, og er det eneste der står tilbage idag.

Luke

Du skal da ikke brokke dig over merit's manglende tegnsætning, så længe du selv er stavehandicappet!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 13:37

arne for hede hule et eller andet - du skal heller ikke brokke dig - det kan jeg selv

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-01-05 13:46

arne.jakobsen Er der ikke en kvinde, et eller andet sted du skal være samme med.. Så kan du lige presse, den op på 670 inde dagen er omme.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 04-01-05 15:00

Uintilligente klammearne - Kan du tillade dig at klandre nogen for stavefejl??

For satan hvor er du usympatisk - Fjols

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 15:54

arghhhhhhhh - hold dog inde - hvis jeg ville gide tage mig af lukes første indlæg så kunne vi jo diskutere det i eet andet rum - så stopppppppppppppppppp - pls