|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 04-01-05 11:20 |
|
Der hvor det er billigst (i det lange løb, og ikke hvor du måske kan spare lidt penge) er der hvor du har tillid til, at værkstedet ved hvad de har med at gøre, så det bliver lavet forsvarligt og rigtigt, så du ikke står med en ødelagt pakning og måske skævt topstykke igen om få tusind kilometer.
Men i Tyskland som du skriver, plejer man at kunne få repareret billigere end her i Danmark.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 04-01-05 11:53 |
|
Der er ikke det store problem i at skifte en toppakning selv, hvis du har lidt teknisk indsigt og er fiks på fingerne...hvilket jeg tror du er (ud fra din profil?!)
Hvis du er medlem af LUPO klubben er der givetvis MANGE som vil bistå dig i/med en sådan "operation"!
Hvis ikke, finder du som dova påpeger , finder du det værksted der er kendt for at være "pålidelig" og laver godt håndværksmæssige reperationer.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : kpm10 |
Dato : 04-01-05 12:00 |
|
Palle jo det kunne jeg måske, men jeg har ikke noget imod at betale for hvorefter jeg vil være mere sikker på at der ikke var noget der blev ødelagt.
Desuden kan jeg se i servicebogen at der skal bruges noget specialt værktøj til at tage tandremmen af med, og det vil jeg helst ikke give mig ikast med!
Jeg kommer sikkert til at bruge ligeså mange penge på at købe div værktøj(momentnøgle mv) sim det vil koste at få nogen til at gøre det!
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 04-01-05 14:29 |
|
HELT enig! Hvis du ikke har noget værktøj selv (eller klubben) så er der ikke meget besparelse i det.
Jeg forstod blot på dit spørgsmål at det gik ud på hvor du fik det lavet billigst...og det billigste er jo at gøre de ting selv man "magter" og selv føler man kan klare med eller uden andres hjælp.
Jeg startede selv med at skifte/reparere mine topstykker selv (eller hele motoren/bilen for den sags skyld) og fik derved "bygget" et rimeligt lager af diverse værktøjer op, både alm. som specielle.
I vores (Norton)klub har vi ligeledes nogle specielværktøjer til "deling" for de mest gængse modeller af dem vi har i klubben. Så her kunne du/I jo starte med at indkøbe værktøjer til netop sådan en topstykkereparetion i klubregi.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|