/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatere drev i xp
Fra : JacobS.
Vist : 507 gange
21 point
Dato : 03-01-05 23:18

Hej

jeg har fået noget snavs på min bærbar pc og vil gerne have hardisken formateret!

MEn jeg ved ikke hvordan!

Hvordan skal jeg gøre? Jeg har en System cd, og en recovery cd!

Jeg ved ikke helt om det er nødvendig at formatere hele hardisken!

Nu skal i høre hvordan jeg fik problemet: Jeg Hentede Kaspersky 5.0 pro og havde fået en crack fil af en af mine venner!

Da jeg havde instaleret det hele så kom der en masse lort frem om alle mulige programmer som jeg ikke havde instaleret!

Derfor brugte jeg ad-aware for at fjeren dem og den fandt en masse snavs! Så nu troede jeg det hele var fint, MEN jeg ville ikke have kaspersky mere og valgte at afinstalere det! For det første lå det ikke inde i :Fjern eller tilføj programmer!
Så jeg gik ind i : Alle programmer og valgte Kaspersky og afinstalere! MEn det ville den ikke! Så nu har jeg fjernet nogle af filerne fra crack-mappen og nu dukker der ikke en masse op, MEN nu når jeg højreklikker med musen på et ikon, så kommer der en boks der siger: INSTALLING KASPERSKY............................... og der skyndte jeg mig at trykker på cancel, men hvordan får jeg denne boks væk?
Skal jeg formatere hardisken?
Og hvordan gør jeg det?

Jeg skal måske lige sige at xp home var på min bærbar pc da jeg købte den!

Jeg håber i kan hjælpe mig, og i får selvfølge lige flere point end 1!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:28

Jacob er du ikke snart færdig med, at eksperimentere?

Hvis du nu brugte mere tid på, at lære at betjene din computer i stedet for at finde dumme tips så ville du slet ikke behøve at spørge

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:30

Men kan du hjælpe?

Hvordan formatere jeg?
Hvis jeg formatere har jeg så også XP bagefter, når det fulgte med da jeg købte computeren?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-01-05 23:31

Formattere : http://www.how2format.com/index.php?howtoformat=harddisk

Recovery : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

Repair : http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

Her et alternativ du kan prøve først :

Find og slet KASPERSKY via stifinder. Brug evt. søgefunktionen for at finde biblioteket. Kør så : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Husk at slå systemgendannelse fra først (gælder iøvrigt også, når du bruger Adaware)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:35

Hvad tror du Jacob, selvfølgelig kunne jeg hjælpe, men efter, at have læst dit sp2 tip har jeg ikke lyst.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:37

Hvad mener du Bjarne?
Vil du ikke nok hjælpe?

Til Molokyle: det fik jeg ikke ret meget ud af!
Dvs. jeg fattede ikke helt det "computersprog" de brugte i artiklen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:38

Molo han fik link til Jouni Vuorios Regcleaner i går for, at kunne fjerne rester af gammel installation.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:39

ja det er rigtigt!

Bjarne forklare lige hvorfor du ikke vil hjælpe mig?
Jeg har virkelig brug for det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:42

Du kan få den her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

Jacob, jeg syntes ikke at du skal sidde og surfe for at lave tips når du ikke aner hvad det drejer sig om. Du kan for øvrigt finde løsningen på det meste ved at søge.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:45

Men BEHØVER jeg at formattere?

kender i mit problem?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 31 point
Dato : 03-01-05 23:46

Sæt din recovery cd i drevet som skal være sat til at boote, hvilket er standard på de fleste bærbare, og følg anvisningerne på skærmen, men du mister alle data.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:48

jeg har 2 recovery cd`er!

Mister jeg XP?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:49

Det burde ikke være nødvendigt, at formatere, men det er lidt svært, at vide hvad det er du har rodet rundt i med den kaspersky.
Prøv at skrive msconfig i kør og se om kasperskys installationen er på og hvis den er så deaktiver den og få slettet filerne. Slut med at køre en rensning med Regcleaner.
Bagefter skal du rense maskinen for snavs.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:50

Du roder alt for meget rundt i tingene og derfor kunne det måske være en fordel for dig at køre din recovery, der gerne skulle slette alt og derefter installere styresystemet igen.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:52

Okay, men da jeg instalerede kaspersky førte jeg dem over i crack-fil mappen!
Jeg har slettet de filer i mappen som jeg kunne men der er 3 jeg ikke kan slette! Den siger at det ikke er muligt at slette, filen er måske skrivebeskyttet eller fuld! hvordan klare jeg den?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:53

Recoverysættet er normalt en ghost af et komplet system som skal opdateres efter installationen og ALT slettes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:54

Jeg tror at de filer er aktive og derfor kan du ikke slette dem. Du kan prøve at genstarte i fejlsikker tilstand (F8) og prøve at slette dem der.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:54

Så jeg sætter recovery cd´en i drevet og genstarter, og så skulle den være der? eller hva?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:56

Prøv nu den sletning af kaspersky filerne først, men ellers ja og husk du SLETTER ALT

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-01-05 23:56

................undtagen XP?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 23:59

Nej ALT
Når det er slettet skulle den gerne lægge XP ind igen uden opdateringer, men læg nu mærke til hvad der står når du booter fra recovery cd for når der er to kan det være et sæt, men det kan også være to forskellige.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 00:01

Jacob har du tjekket producentens hjemmeside for support omkring recovery.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-01-05 00:10

Puha! Sikke noget rod! Men jeg synes det er selvforskyldt, når du cracker et program.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 00:13

Jacob gør hele tiden tingene på sin egen måde og vil ikke høre på andre før lo..... brænder, ikke lige det man har mest lyst til, at rode med. Jeg kan for øvrigt ikke se det smarte i at cracke noget der behøver online opdatering.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-05 01:11

hørt bjarneD

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-01-05 01:58

dobbelt hørt BjarneD

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 10:32

Læg din recovery CD i comp.
Den vil muligvis kalde på system CD. (system CD kan muligvis også bruges til special indstallation)
Lad den rulle ind, og du har en dejlig frist comp med XP og de programmer der fulgte med.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 11:46

på system cd´en står der: bootable

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 11:53

Når computeren starter op trykker jeg på f2 og vælger boot, vælger cd-rom som første boot-enhed og trykker på exit og vælger gem indstillinger, så starter computeren i win 98, og så skal jeg vælge sprog og så når jeg har valgt sprog siger den: Hardisk blev reddet! Selvom jeg har bedt den om at slette alt!

Hvordan kommer jeg fra det problem? Lyder min metode rigtig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 12:07

Det lyder rigtigt, men du har åbenbart ikke Windows XP på originalt. (har du fusket igen)
Det går meget hurtigt fordi det er ghost.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 12:08

Det er måske den anden cd-rom du skulle bruge - svært at sige når man ikke kan se det du sidder med.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 13:32

nej jeg har ikke fusket, og nu har jeg formateret! og nu er det hele godt igen!

I skal have tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 13:33

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-01-05 13:39

Det var jo godt Jacob, men lad nu være med, at eksperimentere med de antivirusprogrammer. Der er rigtigt mange der er glade for AVG så den kan du nok også bruge. http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 04-01-05 16:23

Hej Bjarne, nu har jeg hentet AVG og ja den er fin nok, men jeg så også inde på download.com at ANTIVIR også var gratis, Hvad for en er så bedst: AVG eller ANTIVIR?

Kommentar
Fra : JacobS.