/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gratis - eller?
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 03-01-05 22:11

Kom til at tænke på, kosteer det penge at få tilsendt leverigsrapporter påå SMS beskeder??
Jeg har telia express hvis det betyder noget.
Det er bar fordi at jeg er stødt på non der har sagt at det kosteeeer 20 øre pr. styk, og andre der siger det er gratis. Så
På forhånd tak

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 03-01-05 22:22

Det afhænger af dit teleselskab, vil jeg tro, så jeg ville kontakte Telia Express http://www.sms0kr.dk/ og undersøge det. Du kunne evt. også få en udspecificeret regning, så du kan se, hvad dine penge går til.

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 03-01-05 22:38

Jeg har fået disse SMS-leveringsrapporter hos tre forskellige danske selskaber (dog ikke Telia), men det har aldrig kostet mig noget. Jeg ved dog, at man betaler for det hos nogle norske mobilselskaber - men har aldrig hørt om dette i Danmark.

Jeg har lige læst Telia Xpress-prislisten, og det skal stå deri, hvis det ikke er gratis, hvilket det ikke gør. Der står endda, at det er gratis ("0 kr.") at MODTAGE (og afsende - bortset fra indholdstakseret) SMS, og her burde der helt sikkert stå, at det ikke er gratis at modtage leveringsrapporter.

Så jeg kan mener, at det er 100% gratis at få leveringsrapporter - også hos Telia.

Ellers er der i hvert fald en pris de ikke oplyser deres kunder om, og det ville de nok hurtigt ryge ned på.... Så jeg tror godt du kan regne med, at DET ER GRATIS.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-01-05 22:48

Rapporterne er gratis

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-01-05 08:23

Hos orange er det

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 04-01-05 08:33

Hej,

Jeg har selv haft Xpress, og leveringsrapporterne ER gratis.

Jeg har IKKE hørt at der skulle være noget dansk selskab der tillader sig at kræve penge for dem.

Mvh
BigDane_dk

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-05 08:37

Som tidligere mand i branchen som har arbejdet for flere af operatørerne og som kender gsm temmelig gidt kan jeg firtælle dig udenfor enhver tvivl at transmissionsrapporter under alle omstændigheder vil være gratis.

Dette gælder alle abonnementer hos alle udbydere såvel operatørerne som Service providers

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 09:30

du har fået i kode af telia så du kan se din konto/opgørelse online
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/documents/private/frontpage/frontpage.jsp
sms koster 0 kr med express (dog ikke til kommerciel brug)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 11:17

kopier hele anmærk ( http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/pPage?url=/pages/ documents/private/frontpage/frontpage.jsp ) tryk ctrl/c gå til adresse linien tryk ctrl/v enter

Godkendelse af svar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 10-01-05 15:44

Tak for svaret Better_Performance. Syns ellers at mine regninger blev meget billigerre da jeg slog leveringsrapporterne fra. Men det har bare været mig så TAK