/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
JPG til DVD
Fra : 1359
Vist : 669 gange
20 point
Dato : 17-08-02 01:19

Jeg har læst en del af de spørgsmål og svar omkring DVD.
Hvilket program man kan bruge til at overføre JPG filer til en skive, så man kan sidde inde i stuen for at opleve rejsen fra Kreta ??

Med venlig hilsen
Nils

Accepteret svar
Fra : yoogi

Modtaget 30 point
Dato : 17-08-02 01:44

VCDEasy, kan hentes her. http://www.vcdeasy.org/ du kan også downloade dansk hjælpefil til programmet, når du har lavet din VCD til din dvdplayer bruger du din fjernbetjening til at gennemse dine billeder med. Du skal konvertere dine billeder til mpeg formatet for at kunne lave en vcd.

Mvh.

Yoogi

Kommentar
Fra : 1359

Dato : 18-08-02 11:46

Hej Yoogi !
Jeg takker for dit svar, og jeg har prøvet det, men det fjols som jeg er skulle jeg bare have læst lidt mere på siderne her i kan?du, for så ville jeg have opdaget et af de andre spørgsmål/svar. Jeg fandt ud af at NERO selv konverterer filerne så jeg kan bladre på min DVD.

Mvh. Nils

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 18-08-02 12:20

Bare du fandt ud af det

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 18-08-02 12:21

Bare du fandt ud af det

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 13:36

Du kan lave det man kalder en VideoCD ( VCD ), med f.eks nero

kig evt. på www.vcdhelp.com der er alt hvad du behøver at vide :)

--
Christian Sparre
http://sparre.it
<? echo "Hello World"; ?>

Kommentar
Fra : moon8

Dato : 27-12-02 00:50

Hej Allesammen ! Jeg har også problemer med at ændrer mine jpg. filer til mpeg. filer !
Hvilke program skal jeg bruge ? Jeg har prøvet Nero og Vcd-easy men jeg kan ikke
ændrer filtypen her ??? Jeg skal kunne brænde mine billeder over på en cd, så jeg kan
se dem på min Dvd-afspiller !

På forhånd Tak

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 05:32

> Hej Allesammen ! Jeg har også problemer med at ændrer mine jpg. filer
> til mpeg. filer !
> Hvilke program skal jeg bruge ? Jeg har prøvet Nero og Vcd-easy men jeg
> kan ikke
> ændrer filtypen her ??? Jeg skal kunne brænde mine billeder over på en
> cd, så jeg kan
> se dem på min Dvd-afspiller !
>
> På forhånd Tak
>
> Niels

Tror ACDSee kan, prøv at checke deres
hjemmeside.. mvh max

Kommentar
Fra : moon8

Dato : 27-12-02 11:02

Hej Max ! Det lykkedes for mig i Nero alligevel, kvaliteten er faktisk ret ok !
Prøvede også i ACDSee, men det kunne jeg ikke. Nu skulle det være ok, da
Nero selv konvertere jpeg´erne !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 11:17

On Thu, 26 Dec 2002 23:48:08 GMT, "moon8" <moon8.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej Allesammen ! Jeg har også problemer med at ændrer mine jpg. filer
>til mpeg. filer !
>Hvilke program skal jeg bruge ? Jeg har prøvet Nero og Vcd-easy men jeg
>kan ikke
>ændrer filtypen her ??? Jeg skal kunne brænde mine billeder over på en
>cd, så jeg kan
>se dem på min Dvd-afspiller !
>
>På forhånd Tak
>
>Niels

hvorfor ændre dem ?
jeg brænder en vcd med NERO, og den er ligeglad med, om det er
JPG eller BMP, ingen problemer, tilpasser dem selv til skærmen
( efter gode råd fra J.P.Karlsen)
mvh Ebbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 11:43

Hvad er det du gør?? Jeg forsøger at brænde jpg-billederne i nero 5.5.4, men
billederne bliver åbenbart ikke automatisk konverteret ved brænding.

Har du et program som konverterer fra jpg til vcd format eller svcd format??

Helge
"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:hu9o0vobu2v2rmdunvdt0hkfbntfdbp1f0@4ax.com...
> On Thu, 26 Dec 2002 23:48:08 GMT, "moon8" <moon8.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hej Allesammen ! Jeg har også problemer med at ændrer mine jpg. filer
> >til mpeg. filer !
> >Hvilke program skal jeg bruge ? Jeg har prøvet Nero og Vcd-easy men jeg
> >kan ikke
> >ændrer filtypen her ??? Jeg skal kunne brænde mine billeder over på en
> >cd, så jeg kan
> >se dem på min Dvd-afspiller !
> >
> >På forhånd Tak
> >
> >Niels
>
> hvorfor ændre dem ?
> jeg brænder en vcd med NERO, og den er ligeglad med, om det er
> JPG eller BMP, ingen problemer, tilpasser dem selv til skærmen
> ( efter gode råd fra J.P.Karlsen)
> mvh Ebbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 13:05

On Sun, 29 Dec 2002 11:43:24 +0100, "Nuser"
<dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad er det du gør?? Jeg forsøger at brænde jpg-billederne i nero 5.5.4, men
>billederne bliver åbenbart ikke automatisk konverteret ved brænding.
>
>Har du et program som konverterer fra jpg til vcd format eller svcd format??
>
klip
Start Nero
Fra New Compilation vælg VCD
Afkryds eventuelt "Store source pictures in"
Tjek at der er valgt PAL
Gå derefter på Menu tab'en
Vælg "enable menu" og lav ønskede indstillinger
Det burde ikke være nødvendigt at ændre andet, klik på "New"
Du har nu et tredelt vindue der hedder Video1. Fra fillisten
eller Windows Explorer trækker du de ønskede billeder over i den
nederste tomme del af Video1 vinduet. Du kan herefter arrangere
rækkefølgen ved at trække et billede højere op eller længere ned
i listen. Når du er færdig så brænd CD'en

( modtaget af Jens Peter Karlsen) og der har ikke været nogen
problemer overhovedet
mvh Ebbe

Det skal være en almindelig CD-R

Jeg har en mappe i stifinder, der var blandede billedfiler, både
DIGI JPG filer og nogle gamle sorthvide BMP store filer,
der var ingen probl. den tog det hele, og de kom alle med som
tumbnails i menuen