/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printerproblemer!!!
Fra : TheRipley
Vist : 714 gange
200 point
Dato : 03-01-05 18:03

Jeg er rimelig god til at bruge min PC til at skrive på, men desværre ikke så teknisk,
-men ingen spørgsmål er for dumme, håber jeg

Jeg har den samme dag installeret windows media Player 10 og servicepakke 2 til windows XP - og siden har min printer ikke virket, kan det have en sammenhæng?

Jeg har fjernet og genindstalleret printeren - uden resultat.

Jeg har tjekket for alle mulige slags virus - uden resultat!

Jeg kan godt justere og rense printeren, her kommer siderne fint ud, men kan hverken printe sider fra nettet eller prøvesider fra note-pad.

Hvis min søn slutter sin PC til printeren fungerer den fint.

Er der en sammenhæng, er der noget at gøre - svar venligst kort og let fatteligt, jeg kan nemlig ikke printe evt. forklaringer ud

Hilsen Ripley

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-05 18:14

Gå ind i konntrolpanel>system>hardware>enhedshåndtering>USB-Controller>dobbelt klik på USBværts controler>driver>opdater driver,genstart pc'en og prøv inge med din printer.
Manse9933

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-01-05 18:19

Hej Manse,
Har lige skrevet det hele af og prøver

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-05 18:21

læs også lige her http://www.kandu.dk/dk/tip/10185

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:26

rotw>hvor gammel er den artikel??,fordi at der er kommet en opdatering på win update
som skulle løse problemet,jeg tror den udkom i sidste md,jeg har selv installert samme.
Manse9933

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-01-05 18:30

-> rotw, det var faktisk det tip, der gav mig mod til at stille mit dumme spørgsmål, jeg håber Jacob får mange poing for det, jeg kunne desværre ikke give nogen

Og manse9933, jeg når til "opdater driver", så får jeg ar vide, at den ikke findes nyere............... Men tak

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:37

Du kan prøve at afinstallere printer softwaren og så køre et reg Cleaner program og så geninstallere softwaren,det kan godt lyde som nogle korupte reg nøgler i regedit.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:41

Prøv med >RegSupreme det er fuldt funktions dygtigt i 30 dage
http://www.macecraft.com/

det er altid en god ide at lave et gendannelsespunkt før man renser ud i regedit,en kan aldrig vide.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:42

sp2 efterlader også 100 vis af tomme nøgler efter installationen,som sløver pc'en

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-01-05 18:44

Så spørger jeg dumt om, hvordan i al verden jeg laver det, kan jeg ikke bruge et af dem, der er der i forvejen?

Hilsen Ripley - som også gerne vil vide "hvad man aldrig kan vide"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 18:49

Du har vel lige prøvet at vente med tilslutning af printer til efter opstart.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:51

jo det kan du godt men alt det du har indstalleret(programmer) efter det punkt du vil benytte skal så installeres igen.
Gå i start>alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse>opret et gendannelsespunkt>giv det et navn>opret.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:53

vis du får brug for det,hvad jeg ikke tror du kommer til,det er et ret stabilt reg cleaner program

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 18:58

når du indstallere printeren igen så vent med at tilslutte printeren til du installere softwaren,det er muligt at softwaren selv bedre om at du tilslutter printeren,og så søger
softwaren efter printeren og porten den er tilsluttet,som emesen er inde på.
Manse9933

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-01-05 19:08

Men da jeg fjernede printeren bad jeg pc'en om at søge fter ny hardware og den fandt printeren igen, er det ikke det samme - øv hader at føle mig så dum

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 19:22

lug pc'en, sluk printeren,start pc'en>installer softwaren>tænd printeren når du bliver bed om det af printer softwaren,så kommer windows dialog box også frem men ignorer den og lad printer softwaren søge efter printeren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-05 19:23

luk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:48

TheRipley - du skal ikke føle dig dum.
Visse usb printere og andet kan godt være lidt tricky at indstallere.
Til tider kommer USB udstyr op at slås om pladserne (IRQ)

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 03-01-05 20:30

Men den - og en masse grimme ord - printer har faktisk fungeret godti 5 år - og virker som sagt stadigvæk på bedste vis på andre computere end min
Tak for hjælpen indtil nu, jeg bliver nødt til at gå nu, men prøver igen i morgen tidlig

Hilsen Ripley - tak fordi I vil hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : TheRipley

Dato : 18-01-05 19:42

Tak for svaret Manse9933.
Desværre må jeg indrømme, at jeg nu godt kan forstå dem, der ikke lukker deres spørgsmål, for min historie endte med, at min PC brød helt sammen, jeg købte en ny og nu fungerer min printer bare perfekt igen
Men Manse, du var hurtigst til at tilbyde din hjælp, det skal vel også belønnes - og tak til I andre, der også prøvede, at hjælpe mig

Hilsen Ripley