/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overføre data fra en PC til en anden
Fra : marcussen1
Vist : 1234 gange
100 point
Dato : 03-01-05 17:37

Min datter skal købe en ny PC og vil gerne have overført alt fra den gamle HD til den nye, men hun ved ikke hvorledes. Den gamle HD kører med WIN 98 SE og den nye bliver med WIN 2000 Pro. Er der et godt bud på øvelsen.
Mvh
Niels

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-01-05 17:38

smid det hele på en cd eller dvd og ind i den nye

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 03-01-05 17:44

Har i netkabel??? Ellers kan i putte på cd hvis i har brænder og hvis ikke har nogle af delene er der den avancerede måde:

Åbn den gamle computer tag harddisken ud og sæt den i den anden computer start nu den nye computer og læg alle de filer i vil have fra den gamle harddisk over på den nye!

Ps. Du skal bare sige til hvis du skal have hjælp til noget af det!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 03-01-05 17:45

Er det kun, filer og billeder?

Eller er det også programmer?

___________________________

Filer og billederne kan du gøre på mange måder, hvis i lokalt netværk kan de hentes fra den gamle over på den nye.

Eller en ekstern harddisk kan klare det, filerne fra den gamle lægges ned på harddisken og smides over i den nye.

Eller nogle cd'er, men det kræver brænder og cd'er.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 03-01-05 18:12

Jeg har selv haft et lignende problem - BjarneD havde løsningen, som - når den bliver printet ud - virker fabelagtigt.
Kig i følgende http://www.kandu.dk/dk/spg/48354
Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 18:38

Tænk lige på at ikke alle programmer der kan "køre" i win 98 også kan "køre" i win 2000 som jo er et helt andet styresysstem.
Du må ikke forsøge at flytte programmer over.
Filer og billeder kan flyttes med en af de metoder som står ovenover

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 03-01-05 18:54

hvis der kun er en HD i den nye kan du bare instaler win. og bagefter kan du sætte den gamle HD i og sæt den på "slave"
så finder 2000 selv ud af at give den nye partitioner

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 19:15

Ja du kan sætte den gamle HD i som slave på samme fladkabel som den HD hvor styresystemet er (C:)
Nu tildeler win2000 selv drevbogstaver så du kan hente filer og billeder.

Men men men - forsøg ikke at "køre" de programmer som ligger på den gamle HD - kun hente filer/billeder.

Du kan godt lade den gamle HD ligge udenfor comp på et par bøger mens du overfører, hvis ledningerne er lange nok.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-05 19:57

Så vidt jeg ved, har hun kun en temmelig lang række e-mails, samt hendes forbindelse til NETBANK.
Der er ingen brænder på hendes PC, det har jeg tilgengæld, jeg jeg bare pille hendes HD ud og sætte over i min, og så brænde på en CD, for derefter at køre CD'en ind på hendes nye HD.
Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-05 20:12

Ja god og nem idé.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-01-05 21:08

Du kan måske få glæde af denne artikel til at gemme mail mm.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Husk at mailkonti kan eksporteres til fil i OutlookExpress (Funktioner - Konti - Post -marker og eksporter) og at både cookies og foretrukne kan eksporteres til fil via InternetExplorer - Filer - Importer og eksporter.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 03-01-05 23:27

Tak for svaret miritdk.